הבית הלבן בוחן: פסגה בישראל בזמן ביקור ביידן

בכירים ישראלים מספרים כי הבית הלבן ולשכת ראש הממשלה קיימו דיונים לגבי האפשרות לקיים מפגש מנהיגים אזורי כחלק מביקורו של הנשיא ביידן, שצפוי להתקיים בשבועיים האחרונים של יוני

מאיר שלם | מדיני 3.5.2022 | 13:56

ביידן ובנט בבית הלבן | צילום: אבי אוחיון, לע"מ

על רקע המצב הפוליטי בישראל, לפיו בנט יכול לאבד את תפקיד ראש הממשלה, לשכתו בוחנת בימים האחרונים את האפשרות לקיים מפגש מנהיגים אזורי כחלק מביקורו של הנשיא ביידן במזרח התיכון.

לפי הדיווח ב"וואלה", בכירים ישראלים מספרים כי הנשיא האמריקני צפוי להגיע לישראל בשבועיים האחרונים של יוני, ושהיועץ לביטחון לאומי בבית הלבן דן עם מקבילו הישראלי איל חולתא באפשרות לכנס פגישה בהשתתפות הנשיא האמריקני.

אחד הרעיונות שעלו בשיחה בין שני האישיים היה לקיים פגישה בין ביידן ובנט לבין כמה מנהיגים ערבים בישראל או במדינה אחרת באזור, כך לפי בכיר ישראלי.

המטרה מאחורי פגישה אזורית כזו היא להמשיך את המומנטום של "פסגת הנגב" שהתקיימה בסוף מרץ בשדה בוקר ולשגר מסר לעולם לגבי חשיבות "הסכמי אברהם" והצורך בחיזוקם.

הבכיר הישראלי ציין כי המגעים בנושא נמצאים עדיין בראשיתם ולא ברור האם ניתן יהיה לקיים מפגש אזורי כזה. בישראל מאוד מעוניינים בקיום אירוע מהסוג הזה והשיחות בנושא בין הצדדים עדיין נמשכות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום