20 שנה לפיגוע: הסיפור שמאחורי הקליפ המרגש

חודשיים לאחר צאת הקליפ המרגש של יעקב שוואקי ושמעון לוי - 'אין דבר רע' הנה סיפור הפיגוע שבגינו הופק הקליפ המעצים כעבור 20 שנה, האב ששכל את שני ילדיו בפיגוע המחריד, האב שילדיו ניצלו, כולל בנו התינוק והזמר יעקב שוואקי • צפו בסיפור המופלא

אליעזר חסיד | מוזיקה 4.5.2022 | 07:20

שמעון אילן/הרב אורן לוי | צילום: מתוך קליפ

היום (רביעי) מציינים בישראל את יום הזיכרון השנתי לנפגעי פעולות האיבה, אזרחים תמימים שנרצחו בפיגועי הטרור הי"ד. אך ישנם גם ניצולים רבים שנושאים עמם שכול, נכות ויש גם את אלה שפשוט יד השם הצילה אותם מן התופת. אחד מהם הוא שמעון לוי, כיום בן 20, ששרד פיגוע תופת בהיותו תינוק בן כמה שבועות. 

הפיגוע התרחש במוצאי שבת י"ט אדר תשס"ב בלב שכונת בית ישראל החרדית. מחבל מחופש בלבוש חרדי עורר את חשד העוברים ושבים באזור, אך כנראה שזה היה מאוחר מדי ונגזרה הגזירה משמיא. בסביבות השעה 19:00 בערב עם תום תפילת ערבית של צאת השבת, כאשר הרחובות הומי אדם, זה בדרכו לתפילת מעריב של כרבינו תם וזה כבר בחזרתו לביתו.

 

הגירסה הווקאלית לשיר

ביציאה מישיבת 'מחנה ישראל' ברחוב רבינו חיים עוזר בשכונת 'בית ישראל' התגודדו רבים ובהם בני משפחות חזן וחג'בי שהגיעו לשבת בירושלים לרגל שמחת בר מצווה משפחתית. המחבל פוצץ את עצמו בסמוך לקבוצת נשים שעמדו עם עגלות תינוקות והמתינו לבעליהן שיצאו מהתפילה. בין עשרת הנרצחים בפיגוע, היו שישה ילדים ותינוקות בני אותה משפחה וכ-60 פצועים.

שמונה מההרוגים היו בני משפחת נחמד, תושבי ראשון לציון וקרובי משפחת חג'בי שחגגה את בר המצווה. אחת הנשים ששרדו את הפיגוע הייתה הרה ואיבדה את זוג התאומים שנשאה ברחמה.

אבל היו גם מי שניצלו בחסדי שמים, בהם בני משפחתו של מזכה הרבים הרב אורן לוי ומפורסמת מאותו פיגוע מחריד - תמונתו של התינוק שמעון לוי בן הכמה שבועות, נישא בידיו של מפקד זק"א, בנצי אוירינג, שהציל אותו מן התופת לאחר שמצא אותו מתחת לרכב שעלה באש כתוצאה מפיצוץ המטען שנשא עליו המחבל המתאבד.

שמעון כתינוק בפיגוע, בזרועותיו של מפקד זק"א בירושלים, בנצי אוירינג.

עשרים שנה אחרי יצא שמעון לוי עם מסר מחזק בדמות סינגל קליפ שצילם וביצע יחד עם גדול הזמר יעקב שוואקי "אין דבר רע יורד מן השמים", מילים מחזקות ומעצימות שכתב בעל 'הפלא יועץ' זי"ע.

בימים אלה, חודשיים לאחר צאת הקליפ מופיע קליפ נוסף שמספר על הפיגוע והקליפ שהופיע 20 שנה אחרי בעקבותיו. בקליפ נראים שמעון אילן, ששכל באותו פיגוע רצחני שניים מילדיו על אותו מוצ"ש מר ונמהר, לצד הרב אורן לוי שהיה זה שהניע אותו לעשות את השבת בבית ישראל, וכמובן הניצול שמעון לוי והזמר יעקב שוואקי שהקליטו את הקליפ שכבר מושר בהיכלי הישיבות ובקומזיצים.

מילים:

וזה כלל גדול בעולם
שנחשוב ונאמין באמונה שלמה
שאין דבר רע יורד מן השמים
הכל לטובה

קרדיטים:

Sponsored by Yehoshua & Tami Katz
In memory of Leora Tova Bas Rachamim a”h

Filmed by Mendel Katz and Yirmi Vann
Studio Filmed by Ahrale Zand
Edited and Produced by Moshe Bree

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום