התחלואה בירידה, הפרויקטור עוזב ובדרא"פ יש וריאנטים חדשים

לאור דעיכת גל האומיקרון והירידה בתחלואת הקורונה, הפרויקטור פרופ' סלמאן זרקא יחזור בשבוע הבא לתפקידו כמנהל בית החולים זיו בצפת, ובמקביל ימשיך בתפקידו כממונה הקורונה. בתוך כך, לצד ביטול הבדיקות בנתב"ג - בדרום אפריקה קיימת התפשטות של וריאנטים חדשים, ואחוז החיוביים במדינה עלה ל-30 אחוזים

ארי קרויזר | בריאות 9.5.2022 | 14:01

פרופ' זרקא | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כבר תקופה ארוכה שתחלואת הקורונה בישראל נמצאת במגמת ירידה, גל האומיקרון בדעיכה, הנחיות והגבלות מתבטלות ובמשרד הבריאות נערכים לתקופת הרגיעה שאחרי. היום (שני) פורסם כי לאור הירידה בתחלואה, פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, צפוי לחזור בשבוע הבא לתפקידו המקורי כמנהל בית החולים זיו בצפת.

אך לצד האופטימיות, פורסם הבוקר ב-כאן11 כי על פי גורמים במשרד הבריאות קיימת התפשטות של וריאנטים חדשים בדרום אפריקה, וכי אחוז החיוביים במדינה עלה ל-30 אחוז. לאור עובדות אלו, חלק מהדרג המקצועי במשרד הבריאות דורש לחכות עם המהלך של הפסקת הבדיקות לנוחתים בנתב"ג, שצפוי להיכנס לתוקפו ב-20 במאי.

בתוך כך, דווח הבוקר כי הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות (הצט"מ), שכמה מחבריו מתנגדים לביטול חובת הבדיקות לנוחתים, לא הוזמן לדיון בנושא, וזאת על אף העובדה כי מערך הבדיקות בנתב"ג הוכיח את עצמו כיעיל בזיהוי וניטור של חדירת וריאנטים חדשים מחו"ל.

‏כמו כן, לצד החלטת משרד הבריאות, שהתקבלה ללא התייעצות עם הצט"מ, לבטל את הבדיקות בנתב"ג, טרם התקבלה החלטה בנוגע להצהרת הנוסע הנכנס ארצה, ובשלב זה חובת מילוי הצהרת הנוסע נשארת עדיין בתוקף.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום