פרסום ראשון: משרד המשפטים יבדוק טענות הראש״ל על תקנות בחירת הרבנים

במשרד לשירותי דת נחתמו אמש התקנות לשינוי שיטת הבחירות שנחשפו במלואן לפני מספר חודשים. התקנות יביאו לשינוי בהליך בחירת הרבנים ויביאו להדחת שורה של רבנים | במשרד המשפטים צפויים לבדוק את הטענות שהציג הראש"ל הגר"י יוסף וח"כ ארבל. פרסום ראשון

ארי קלמן | פוליטי 12.5.2022 | 13:21

בחירות לרבנות עיר | צילום: יונתן זינדל פלאש 90

תקנות הליך בחירת רבני הערים לא יורדות מסדר היום, למרות שהיה נראה כי פרסום התקנות באופן רשמי יעשה סוף לסאגה, במשרד המשפטים צפויים לבדוק את הטענות שהציג הראשון לציון הגר"י יוסף וחבר הכנסת משה ארבל על כך שהתקנות פוגעות במעמד הרבנים והן נעשו כמחטף.

תקציר הפרקים הקודמים:

'בחדרי חרדים' חשף את יוזמת השר לשירותי דת מתן כהנא להביא לשינוי הליך בחירת רבני העיר, במרכזם, שינוי גוף הבוחר עם ביטול חברי בתי הכנסת ובמקומם יבואו כל חברי המועצה, נציגי ציבור שיהוו תוספת כוח פוליטי לשר המכהן, הוספת נשים לגוף הבוחר והגבלת הכהונה לעשר שנים בלבד.

היוזמה הגיעה תחילה כהצעת חוק, אלא שבשל המצב הפוליטי בו כבר אין לקואליציה רוב בכנסת, הוחלט במשרד לשירותי דת להביא את השינוי באמצעות תקנות שאינן מצריכות את אישור מליאת הכנסת. וכבר בשבוע שעבר חתם השר לשירותי דת מתן כהנא על התקנות.

בתחילת השבוע פנו הראשון לציון הגר"י יוסף וח"כ משה ארבל במכתבים ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה ודרשו ממנה לבחון שורה של טענות נגד התקנות ובמרכזן טענה כי נעשה כאן 'מחטף', הרב יוסף וח״כ ארבל ביקשו לעכב את פרסום התקנות באופן רשמי ברשומות עד לבירור הטענות.

אתמול פרסמנו ב'בחדרי חרדים' כי חרף הבקשה, התקנות פורסמו באופן רשמי ברשומות, ונכנסו לתוקף באופן מיידי, וכבר היום יכולים במשרד לשירותי דת להוציא להליך בחירת רב עיר לפי הכללים החדשים.

משרד המשפטים יבדוק את טענות הרב יוסף וח״כ ארבל

בעקבות הפרסום ב׳בחדרי חרדים׳ פנה אמש פעם נוספת חבר הכנסת ארבל ללשכת היועצת המשפטית, וטען כי פרסום התקנות באו בניגוד להתחייבות עוזרה האישי של היועמ"שית עו"ד ד"ר חגי הרוש, שהתחייב שלא לפרסם את התקנות עד שיבדקו הנושאים שעלו במכתבים שהגיש ארבל והראש"ל.

"בהמשך לפנייתי שוחחתי עם עוזרך האישי עו''ד ד"ר חגי הרוש אשר הבטיח לי כי התקנות לא יפורסמו ברשומות בינתיים עד שהנושאים שהעליתי בפנייתי ייבדקו. למרות זאת, בניגוד לאמירתו המפורשת של ד"ר הרוש, הוכיתי היום בתדהמה כשראיתי כי התקנות פורסמו ברשומות", כתב ארבל בפנייה ליועמ"שית.

'בחדרי חרדים' פנה ללשכתה של היועצת המשפטית ביהרב - מיארה, ומשם נמסר כי הנושא ייבדק למרות הפרסום ברשומות. "בלשכת היועצת המשפטית לממשלה התקבלו מספר פניות בנושא תקנות בחירת רבני עיר, והן יטופלו כמקובל", כך בהודעה ממשרד המשפטים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום