תיעוד חריג: אחמד טיבי מבריח עצור מידי השוטרים

בתיעוד שפורסם ברשת נראה חבר הכנסת אחמד טיבי כשהוא מבריח עצור מידי שוטרים בשכונת בית חנינא בירושלים | גורמים במשטרה: "רואים בחומרה את התנהלותו של נבחר הציבור, שניצל את חסינותו לרעה"

אבי גדלוביץ' | פוליטי 12.5.2022 | 21:48

אחמד טיבי משחרר את העצור | צילום: שימוש לפי סעיף 27א

ביממה האחרונה פעלו שוטרים לטיפול בהפרות סדר אלימות באזור שכונת בית חנינא בירושלים. במהלך הפרות הסדר נפצעו שוטרים וכן נעצרו חשודים בחשד למעורבותם בהפרות סדר, תקיפת שוטרים, הסתה והתפרעויות אלימות.

היום אחר הצהריים (חמישי) עיכבו השוטרים צעיר לאחר שעלה חשד לגביו כשהשליך חפץ חשוד מידיו. במהלך עיכובו בשטח הגיע חבר הכנסת אחמד טיבי, הפריע בביצוע העיכוב, דחף, התלהם ואף אפשר את בריחתו של החשוד בכוח. לאחר מרדף רגלי קצר, החשוד נתפס ונעצר לחקירה במשטרה.

 

"אנו רואים בחומרה את התנהלותו של נבחר הציבור, שניצל את חסינותו לרעה ואפשר בריחה של חשוד במהלך עיכובו (ללא הצלחה כאמור)", אמרו במשטרה. "הפרעה לפעילות משטרתית לשמירת החוק והסדר הוא מעשה פסול, בפרט כשהוא מבוצע ע״י נבחר ציבור שאמור לשמש דוגמא אישית ולא לסכל פעילות משטרתית".

חה"כ איתמר בן גביר הגיב על האירוע: ‏"תראו את המחבל ותומך הטרור אחמד טיבי, מפריע לשוטרים בעת מילוי תפקידם, הודף ודוחף שוטר, ואם לא די בכך מבריח עצור ממעצר. תגידו לי אתם מה זה, אם לא סיוע לפורעים ותמיכה בטרור. משטרת ישראל הפרקליטות, לטיפולכם".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב גינה את מעשהו של טיבי ומסר: "אני רואה בחומרה את התנהגותו של ח"כ אחמד טיבי, כאשר פגע היום בפעילותם של שוטרים בירושלים בביצוע תפקידם. שוטרי ושוטרות משטרת ישראל פועלים במציאות מורכבת, והניסיון לשבש את עבודתם הוא בלתי נסבל - בוודאי כאשר מדובר בחבר כנסת שמנצל לרעה את חסינותו. ח"כ טיבי יודע שבמקרה ויש לו טענות כלפי המשטרה - הוא יכול לפנות ישירות אליי". כך השר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום