ראש העיר ירושלים משה ליאון הפתיע: "נתקצב ציוד עבור תלמודי התורה"

במהלך כנס מוסדות הפטור מכל רחבי הארץ שהתקיים בבית וגן, הפתיע ראש העיר משה ליאון את הנוכחים והציג בשורות דרמטיות לרווחת המוסדות וילדי הת"תים. בין היתר: ציוד כיתות לילדי הת"תים ולימודי שחיה חינם בכפוף להנחיית הרבנים. הרבנים ומאות המשתתפים הודו לראש העיר ושיבחו אותו על המאמצים והמסירות למען ילדי ירושלים

אברמי פרלשטיין | חדשות בארץ 12.5.2022 | 22:33

משה ליאון בנאומו | צילום: באדיבות המצלם

במהלך כנס מוסדות הפטור מכל רחבי הארץ שהתקיים בבית וגן, הפתיע ראש העיר משה ליאון את הנוכחים והציג בשורות דרמטיות לרווחת המוסדות וילדי הת"תים. בין היתר: ציוד כיתות לילדי הת"תים ולימודי שחיה חינם בכפוף להנחיית הרבנים. הרבנים ומאות המשתתפים הודו לראש העיר ושיבחו אותו על המאמצים והמסירות למען ילדי ירושלים

בירושלים התקיים כנס מוסדות הפטור בהשתתפות מאות מנהלי מוסדות מכל רחבי הארץ. תחילה נשא דברים נרגשים חבר מועצת גדולי התורה ראש ישיבת 'עטרת ישראל' הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שעמד על חשיבות החינוך הטהור בקפידה ללא שום שינוי, ועל ההצלחה המרשימה של ראש העיר משה ליאון לסייע לת"תים בכל מישור אפשרי.

לאחר מכן נשא דברים ראש העיר ירושלים משה ליאון שהציג בפני הנוכחים את ההתפתחות והשגשוג של מוסדות הפטור והמוכש"ר בעיר, כשהוא מונה כמה הישגים משמעותיים משלוש השנים האחרונות.

כך למשל סיפר ראש העיר כי יש כרגע לפחות מאה וחמישים כיתות בבנייה למגזר החרדי, דבר שלא היה בהיסטוריה של עיריית ירושלים. כמו"כ סקר את הסיוע של העירייה לארגוני תמיכה שעומדות לצד התלמידים המתקשים על מנת לשלב אותם ברמה הלימודית הכללית.

לאחר מכן סיפר ראש העיר: "פנו אלי בתקופה האחרונה הורים ירושלמים בנושא לימודי שחיה לבנים במימון העירייה. מכיוון שבנושאים הללו אנחנו עושים הכל בכפוף להוראות גדולי ישראל, אנחנו מחכים בעניין הזה להוראה ברורה. אבל אני אומר לכם כאן, מבחינתי הייתי שמח להעניק חוגי שחיה לכל ילד בירושלים. אנחנו נתקצב את הפרויקט הזה, וניתן לילדים שלנו את מה שמגיע להם בכל התחומים".

לאחר מכן עבר לנושא אחר, חיוני עוד יותר – מחסור בציוד חדיש בכיתות שבתלמודי התורה. ראש העיר אמר: "נושא נוסף שדווקא עולה שוב ושוב מצד מנהלי המוסדות, הוא מצוקת ההצטיידות. אני מודע היטב לכך שתלמודי תורה רבים בירושלים מתמודדים עם בעיה של ציוד ישן שזקוק להחלפה. אם זה כסאות, שולחנות, לוחות, ארונות ועוד. המצוקה הזו היא לא משהו שאנחנו מתעלמים ממנו.

"אנחנו מתמודדים עם חוות דעת משפטיות שמקשות עלינו, אבל אני שמח לבשר לכם פה, שאני פועל לכך יחד עם חברי לעירייה, שהחל מהשנה הבאה נתחיל לתקצב, בצורה מודולרית, גם בנושא של הצטיידות".

בסיום דבריו אמר ראש העיר בנימה אישית: "כל ילד וילד בירושלים יקר לליבי. אבל אנחנו יהודים מאמינים ויודעים שהעולם מתקיים בזכות הבל פיהם של תינוקות של בית רבן. ואין לי שמחה כמו להגדיל את התקצוב לילד החרדי, לבנות עבורו בניינים הולמים, לכסות על הפערים האדירים שנוצרו במשך השנים. אני רואה בזה זכות גדולה ומתנה שקיבלתי מהקדוש ברוך הוא".

לאחר מכן הודה ראש ראש העיר למ"מ רה"ע אליעזר ראוכברגר ולסגניו הרב ישראל קלרמן והרב אברהם בצלאל וכן למנהל מנח"י על מסירותם הרבה למען ילדי ירושלים.

מ"מ רה"ע אליעזר ראוכברגר הוסיף: "ראש העיר דיבר בצניעות על מאה וחמישים כיתות, אבל אני אספר לכם שהוא בונה הרבה יותר, יש עוד לפחות ארבעה מוסדות שהוא לא הזכיר כאן. הוא דיבר על שבע מאות שקל לתלמיד, אבל בשנה הבאה זה יהיה יותר, וכך בכל הדברים. הוא בחר ללכת על הצנוע והקטן, אבל אני אומר לכם: האיש הזה שיושב כאן חתום על מהפכה של ממש".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק משאבי חינוך ישראל קלרמן ציין בדבריו את העובדה שראש העיר מקפיד לדבור בכל המהפכות הגדולות שהוא עושה באורם של מרנן ורבנן גדולי ישראל. "אין דבר שהוא לא מבקש להתייעץ, לשאול, לקבל הנחיה והכוונה, הוא תמיד אומר לנו: אם נעשה חלילה משהו שלא על דעת מרנן ורבנן, יצא שכרנו בהפסד".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק חינוך חרדי אברהם בצלאל אמר: "ירושלים היא סמל ודוגמא לכל עיר בישראל. אפשר ויש דרכים לעזור לת"תים ולחיידרים, למרות כל העיכובים המשפטיים הדרקוניים שמפלים את מוסדות הפטור לרעה. צריך רק לרצות. ראש העיר משה ליאון לימד אותנו פרק חדש בסוגיית אין דבר העומד בפני הרצון".

מאות מנהלי הת"תים הודו לראש העיר בתום נאומו, ושיבחו אותו על הישגיו בעבר, ועל הבשורות לעתיד. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום