כוחות הביטחון כיתרו בית מבוקש בג'נין, לוחם ימ"מ נהרג

לוחם ימ"מ נהרג בסיומה של פעילות באזור ג'נין שכללה חילופי אש כבדים | מוקדם יותר פעלו כוחות הביטחון סביב ביתו של פעיל הג'יהאד האסלאמי, שהסגיר את עצמו בתום חילופי ירי | לפחות 11 פלסטינים נפצעו בעימותים, ביניהם אחיו של המחבל זכריא זביידי

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 13.5.2022 | 13:05

תרגיל צה"לי | צילום: דובר צה"ל

לוחם ימ"מ נפצע היום (שישי) באורח קשה במהלך פעילות באזור ג'נין שבצפון השומרון, כך הותר לפרסום. במשך שעות ארוכות כיתרו כוחות צה"ל ומשמר הגבול את ביתו של איש הג'יהאד האיסלאמי, מחמוד דבעי. הלוחמים שהיו סביב הבית קראו לעברו ולעבר אנשים נוספים ששהו במבנה לצאת - אך לאחר שאלו לא נענו בוצע ירי והופעל לחץ כבד באמצעות דחפורים. במקום פרצה שריפה ולפחות 11 פלסטינים נפצעו.

הפעילות נגד המבוקש בג'נין כללה חילופי אש כבדים. במהלך כל הפעילות לא דווח על נפגעים בקרב את הכוחות. פציעתו של לוחם הימ"מ התרחשה בתום הפעילות, בזמן שהלוחמים החלט לעזוב את האזור.

 

הכוחות פעלו הבוקר בכמה אזורים ביהודה בשומרון, במסגרת מבצע 'שובר גלים' למיגור גל הטרור. הכוחות פעלו גם באזור ג'נין, על רקע מסע הלוויתה של כתבת אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, שנהרגה שלשום בעיר, הצפויה להיערך במהלך היום בירושלים. במשטרה ובמערכת הביטחון נמצאים בכוננות מחשש להתפרעויות אלימות ולפיגועים. בצה"ל ביצעו תחקיר במקום התקרית במטרה

הלוחמים שנכנסו למחנה הפליטים נתקלו באש שנפתחה לעברם ע"י מחבלים והשיבו בירי חי. לפי הפלסטינים, אחיו של זכריא זביידי, לשעבר מפקד גדודי חללי אל-אקצא של בג'נין שהצליח להימלט מכלא גלבוע, נפצע במהלך חילופי האש. הפלסטינים דיווחו כי הוא פונה לקבלת טיפול רפואי וכי מצבו מוגדר יציב.

מוקדם יותר התרחש ניסיון פיגוע ליד היישוב בית אל שבבנימין. תצפיות צה"ל זיהו חשוד משליך בלוק לעבר רכב ישראלי ואף מנסה לפתוח את דלתות הרכב, בו היו אזרחים ישראלים, סמוך ליישוב.

 

כוח צה"ל פתח בנוהל מעצר חשוד, אשר כלל גם ירי לעבר החשוד שנפגע ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. בהמשך נמצאו עליו סכין ובקבוק חומצה.

בשעות האחרונות פעלו כוחות הביטחון ברחבי אוגדת יהודה ושומרון, עצרו שני חשודים בכפר כיפל חראס ואיתרו נשק במהלך סריקות אחר אמצעי לחימה בעיר חברון. גם בשעה זו, כאמור, פועלים כוחות צה״ל לביצוע פעילויות נוספות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום