כתב אישום הוגש נגד השייח' המסית: "הילל את הפורעים"

השייח' יוסף אלבאז מלוד שנעצר בירושלים, מואשם בהסתה כנגד כוחות הביטחון ותמיכה בהפרות סדר ואלימות | הוא כתב והילל את הפורעים בחודש הרמדאן | בפרקליטות מבקשים להשאירו במעצר עד תום ההליכים 

חזקי ניימן | חרבות ברזל 13.5.2022 | 13:34

אימאם יוסף אל-באז | צילום: מתוך שידורי ערוץ 13

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (שישי) כתב אישום לבית משפט השלום ברמלה נגד השייח' יוסף אלבאז, בן 63 מלוד, בגין שני אישומים של הסתה לאלימות, לאחר שהנאשם הביע תמיכה במתפרעים שתקפו שוטרים בהר הבית בשבועות האחרונים, במהלך חודש הרמדאן. כתב האישום הוגש באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, כנדרש בחוק. יחד עם כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין יוני חדד ואור ארבר, הוגשה בקשה להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, וזאת נוכח המסוכנות הנשקפת ממנו.

על-פי האישום הראשון, במהלך חודש הרמדאן באפריל האחרון, התרחשו אירועים אלימים והפרות סדר נרחבות באזור הר הבית, ובכלל זאת מתפרעים יידו אבנים לעבר שוטרים ששהו במקום וירו זיקוקים לעברם. זמן קצר לאחר מכן, פרסם הנאשם פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו התייחס למתפרעים והילל אותם.

מחומרי החקירה עולה כי השייח' ציין בין היתר את הדברים הבאים (בתרגום מערבית): "רשימת הכבוד... הצעירים, האמיצים, המתבצרים והמתבצרות, אנשי החופש, המתבודדים והמתבודדות. זוהי רשימת הכבוד הג'האדית, אשר דרסה את אפו של הכיבוש הישראלי ובדמה מנעה ממנו את חלוקת מסגד אלאקצא. זוהי רשימת הכבוד אשר חשפה חלק מאותם מנהיגים פוליטיים בישראל אשר מעוררים מחשבות שווא בקרב דעת הקהל מכל מחשבה אחרת מלבד ההגנה על אלאקצא. זוהי רשימת הכבוד שגרמה לחלק מחברי הכנסת שזיופם ייחשף וגם נחשפה גמדותם מול רבאט, ג'האד והתנגדות אמיצה [...] אללה יברך את הרבאט שלכם, הג'האד שלכם ובריאותכם. אתם הגיבורים ורק אתם, באללה שישראל כוחה, המשטרה והצבא שלהם חלשים יותר מבית (קורי) העכביש. הניצחון הוא שלכם בעזרת אללה היקר והאדיר".

בכתב האישום מציינים כי פרסום זה היה נגיש לאלפי עוקביו של הנאשם בפייסבוק, והוא שימש במה לאחרים להביע תמיכתם בתוכן באמצעות לייקים ושיתופים.

אישום נוסף מתייחס לכנס שנערך יומיים לאחר מכן, בסמוך למסגד הגדול בעיר לוד, בהשתתפות עשרות או מאות אנשים. הנאשם, שהיה אחד הנואמים בכנס, פנה לקהל והביע פעם נוספת דברי שבח ואהדה לאירועים האלימים שהתרחשו בהר הבית, כאשר אמר, בין היתר: "אני רוצה להצדיע הצדעת כבוד ותפארת, הצדעה של כבוד, אני רוצה לתת את זה לבני הנוער, שלצערי כמה מבוגדי עמנו קראו להם בריונים. הצעירים האלה ששמים רעלות פנים ומגנים על מסגד אל-אקצא המבורך בגופם החשוף עם קצת אבנים, ברזל ועצים מול מכונת מלחמה ישראלית, מגנים על מסגד אל-אקצא. אנחנו צריכים לנשק את הראש והרגליים שלהם, אלמלא אלה, ישראל הייתה מרוקנת את מסגד אל-אקצא מזמן, כל פעם שמתפרצים למסגד מה עושים? הם מביאים מספר קטן של שוטרים עם רימוני הלם ומוציאים את כולנו מאל-אקצא ונותנים לפולשים להיכנס כאוות נפשם. לולא הצעירים הגיבורים האלה שעומדים מול השוטרים, נלחמים בהם ונפצעים מהם, עלינו להצדיע להם הצדעת כבוד ותפארת". פרסום זה זכה לתהודה אף ברשתות החברתיות, כאשר באחד העמודים צפו בו כ-24 אלף איש.

בבקשת הפרקליטות למעצר עד תום ההליכים נגד הנאשם, עמדה הפרקליטות על כך שהנזק הפוטנציאלי מביצוע עבירות כאמור הוא ממשי וניכר. מדובר בהתבטאויות מסיתות, מצד דמות בעלת השפעה רבה על חוג רחב של אנשים, ועל רקע התקופה המתוחה שבה אנו מצויים, שבאה לידי ביטוי בפיגועי טרור ברחבי הארץ, שבמהלכם נרצחו 19 ישראלים, ובהתפרעויות חמורות החוזרות ונשנות, בין היתר, באזור הר הבית. המסוכנות הנשקפת אינה מצומצמת לפלטפורמה קונקרטית, שכן המדובר בהסתה שבוצעה הן בכיכר העיר ה"קלאסית", בסמוך למסגד הגדול בעיר לוד, בפני משתתפים רבים, והן בפרסום בכיכר העיר ה"מודרנית", הרשת החברתית.

יצוין, כי נגד אלבאז מתנהל משפט נוסף בבית משפט השלום ברמלה בגין הסתה לאלימות ואיומים, בעקבות פרסומים בדף הפייסבוק האישי שלו לפני כשנה. באשר לעבירת ההסתה לאלימות, אלבאז נאשם שבחודש יוני 2021, על רקע מבצע "שומר החומות" והמתיחות ששררה אז בארץ, כולל עימותים אלימים בין יהודים לערבים בעיר לוד, פרסם רשומה ובה קטע מסרט קולנוע, שבמהלכו מוצג רצח אכזרי של שני שוטרים, אליו הוסיף את הכיתוב "מחילה מכם .... הדרך הכי טובה להתמודד עם העוול". בנוסף, על רקע הקמת שביל גישה בעיר לוד, פרסם רשומה אחרת הכוללת איום על סגן ראש עיריית לוד, יוסי הרוש.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום