טלטלה בלשכת בנט: היועצת הבכירה פורשת

מרגישה את הסוף? האישה החזקה בלשכת ראש הממשלה עוזבת את תפקידה, עשרה חודשים בלבד מאז מונתה לתפקיד הרם והבכיר | היא צפויה לעזוב לאחר סיום ביקורו של נשיא ארה"ב ביידן בישראל | תקופת כהונתה בתפקיד היועצת המדינית לוותה במאבקי כוח חריפים בלשכת ראה"מ

ארי קלמן | פוליטי 13.5.2022 | 13:50

בישיבת ממשלה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עשרה חודשים בלבד אחרי שנכנס לתפקיד ראש הממשלה, פרישה ראשונה מלשכתו, היועצת המדינית שמרית מאיר, מי שכונתה האישה החזקה והמשפיעה בלשכה הודיעה היום (שישי) על סיום תפקידה בתום מאבקי כוח בתוך הלשכה.

שמרית מאיר, עיתונאית לשעבר מונתה לתפקיד עם כניסתו של בנט ללשכת ראש הממשלה ומהר מאוד גרמה לקרב בתוך הלשכה, בינה לבין ראש המטה טל גן צבי, בעוד האחרון ניסה לשמר את הבייס הימני, מאיר דחפה את בנט למרכז.

לא מעט חיכוכים הביאו להחלטה לסיים את העסקתה. לאחרונה נטען כי בנט התעלם מהמצוקות הפוליטיות והתמקד במאמץ לתווך בין רוסיה לאוקראינה, מה שהביא לפרישתה של עידית סילמן.

היום הודיעה היועצת לראש הממשלה כי היא תסיים את תפקידה מייד לאחר ביקורו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בישראל. במכתב ההתפטרות כתבה: "במהלך השנה האחרונה הקדשתי את כל כוחותי לסייע לך בתחום המדיני ובכלל. בבניית היחסים הטובים עם ממשל ביידן, בחיזוק הקשר עם מדינות ערב, הקרובות והרחוקות, בייצוג טוב של ישראל על הבמה הבינלאומית".

"היתה זו שנה מלאת עשייה, מבוקר ועד לילה. שורת המשימות הארוכה שהטלת עלי, חייבה הקרבה ניכרת בחיי האישיים. לקראת סיום שנה בעבודה משותפת קרובה, זה הזמן לעזוב. אסיים את תפקידי ב-1 ביוני", כתבה.

ראש הממשלה נפתלי בנט נפרד ממאיר וכתב לה: "במהלך השנה החולפת שמרית תרמה רבות לקידום מעמדה המדיני של מדינת ישראל, לבניית מערכת יחסים מיוחדת עם הממשל בארה"ב, למניעת הקמת קונסוליה בירושלים, לחיזוק הקשרים מול מדינות אירופה, לפריחה המדינית אל מול המדינות הערביות המתונות, ולמאבק הדיפלומטי באיראן".

"שמרית פעלה במקצועיות ובמסירות וסייעה בהתמודדות בנושאים המדיניים-בטחוניים המורכבים והעדינים ביותר. קיבלתי את בקשתה לעזוב בצער, אך בהבנה. אני מאחל לה הצלחה רבה בהמשך דרכה", כך בנט.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום