כ-5,000 משתתפים בהדלקת האדמו"ר מבויאן - מתעדכן

בשעה זאת מתקיימת במירון הילולת הרשב"י. כ-5,000 איש בלבד זרמו לעבר ההדלקה המרכזית של האדמו"ר מבאיאן, ההדלקה היחידה שתתקיים על ההר והיא החלה בשעה 20:00. בשעת ההדלקה המשטרה סגרה את התנועה להר

חזקי ניימן | חדשות בארץ 18.5.2022 | 20:34

ל"ג בעומר תשפ"ב | צילום: דוד כהן / פלאש 90

שנה אחרי האסון הכבד שגבה את חייהם של 45 בני אדם, הילולת הרשב"י מתקיימת הערב (רביעי) במירון תחת הגבלות ונהלים חדשים, אבטחה כבדה וחשש מהפרות סדר. ההערכה היא כי עשרות אלפים יפקדו את מירון ביממה הקרובה. לפי המתווה, לא ישהו בהר למעלה מ-20 אלף איש וכולם יתחלפו בכל ארבע שעות.

עם תחילת ההדלקה של האדמו"ר מבאיאן, נודע כי בגזרת ההר נמצאים כ-6,200 איש, לעומת 4,900 איש בלבד הנמצאים בהדלקה. בכל שנה השתתפו בהדלקה המרכזית הראשונה עשרות אלפי איש.

אתר 'כל רגע' מעביר הלילה, ליל ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי, שידור חי ממעמד ההדלקה בגג הציון הקדוש שבהר מירון, החל מההדלקה היחידה השנה של האדמו"ר מבאיאן הפותחת את אירועי ל"ג בעומר, ועד לתפילות והריקודים בהר, בהשתתפות אלפים בודדים שמורשים לעלות ומתחלפים כאמור מדי ארבע שעות. 

מתעדכן

21:45 - במטה ההסברה מעדכנים כי לאחר התייעצות משותפת של ממ"ז צפון שמעון לביא והפרויקטור צביקי טסלר הוחלט כעת על המשך הזרמת התנועה להר. בעוד מספר דקות ישוחררו עשרות אוטובוסים מחניונים עין הוזים, אליפלט ואליקים.

20:36: ממטה ההסברה נמסר: "מתחם ההילולה הגיע לתפוסה מלאה ובהתייעצות משותפת של מפקד מחוז צפון והפרוייקטור הוחלט על עצירת המתנה של האוטובוסים הממתינים בחניוני ויסות. ברגעים אלו מתקיימת הערכת מצב לקביעת מועד המשך הזרמת התנועה. בטיחות החוגגים חשובה לנו ואנו מתנצלים בפני הממתינים".

20:00:  החלה ההדלקה המרכזית של האדמו"ר מבאיאן מעל ציון הרשב"י לשידור החי לחצו כאן.

19:25: האדמו"ר מבאיאן ערך הערב (רביעי), לפני אירוע ההדלקה, טקס הדלקת נרות לזכרם של 45 הנספים באסון בשנה שעברה, בו הקריא את שמותיהם. תנועת האוטובוסים למירון נעצרה בהנחיית מפקד המחוז. לפי נתוני מטה הסברה מירון, סמוך לאתר ההדלקה מתקבצים כ-5,000 איש.
 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום