שנה לפטירתו: סיפור חייו של שרגי גשטטנר ז"ל

תחת הסלנג "שרגי עשה את זה, גם אתה יכול!", הוקם בשנה האחרונה מאז אסון מירון, מיזם בשם 'קבעתי' לזכרו של בעל המנגן ר' שרגי גשטטנר ז"ל. בקליפ מיוחד שהופק במלאות השנה לפטירתו הטראגית, מספר בני משפחתו חבריו על אישיותו הגדולה ועל המיזם | צפו

אליעזר חסיד | חרדים 18.5.2022 | 21:57

ר' שרגי גשטטנר ז"ל | צילום: מתוך קליפ

הלילה לפני שנה בדיוק ליל ל"ג בעומר 'הוד שבהוד' הילולת התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זי"ע, התרחש האסון הנורא שידענו אי פעם בארץ הקודש, עם פטירתם של 45 נשמות יקרות מאחינו בני ישראל, קורבנות ציבור מכל העדות והחוגים שעלו בסערה השמימה במוות אכזרי שאי אפשר לתארו.

אחד ומיוחד שבהם היה הבעל מנגן החסידי ר' שרגי גשטטנר ז"ל ממונסי שבניו יורק, הוא הוכר יותר כזמר, בעל קול עוצמתי נדיר ומרגש עד דמעות, אך פחות כאברך צדיק, ירא שמים מרובים ותלמיד חכם.

 

ר' שרגי ז"ל, הינו בנו של הרה"ח ר' חיים אליעזר דוד גשטטנר שיבלח"ט, מחסידות סקווירא במונטריאול שבקנדה ותומך תורה מפורסם. אמו מרת שושנה שתחי' היא בתו של ר' אבי סיני ז"ל מבני ברק, שהיה בעל חנות למכירת מוצרי חשמל בעיר. בהגיעו לפרקו, נשא לו לאישה, את בתו של הרה"ח רבי מרדכי דירנפלד שיבדל"ח ממונסי.

שרגי היה אדם מאיר פנים לכל אחד וצהלתו תמיד היתה על פניו, לצד היותו אדם רגיש לזולת ובעל חסד עצום. במשך שנותיו הצעירות עסק גם במוזיקה, הוא החל כחבר במקהלות חסידיות נבחרות, אך לבקשת הוריו הוא לא עסק במוזיקה בצורה פומבית עד שהתחתן.

שרגי שנכספה וגם כלתה נפשו לרבי שמעון בר יוחאי זי"ע, עשה את הדרך הארוכה ארצה ממונסי, יחד עם שני אחיו, להר מירון, בכדי לזכות להיות אצל רשב"י בל"ג בעומר, אולם לדאבון לב הגרוע מכל קרה ושרגי נמחץ ונרמס תחת ההמון בעת ההדלקה של האדמו"ר מתולדות אהרן.

הלב נשבר ומסרב להאמין, שהקול הערב והמרגש כל כך נדם ולא יישמע עוד. ר' שרגי, בן 35 בפטירתו, הותיר אחריו את אלמנתו עם חמישה ילדים רכים. מסע הלוויתו יצא למחרת האסון ביום שישי בשעה 15:00 בצהריים מבית הלוויות שמגר בירושלים, להר המנוחות, שם הוא נטמן, כשהמונים ממררים בבכי קורע לב ומלווים אותו למנוחת עולמים. משפחתו שבחו"ל לא השתתפה בהלוויה וצפתה בה דרך הזום.

מאז פטירתו הוקם לזכרו מיזם בשם 'קבעתי', שמעודד קביעת עיתים לתורה ויותר ויותר בעלי בתים מצטרפים . במלאות השנה הופק קליפ מיוחד שמספר לציבור את מי איבדנו כולנו. אברך שחשקה נפשו בתורה ובשנים האחרונות לחייו זנח את עולם המוזיקה, עבר לעסקים, אך לצד זאת התעקש לקבוע עיתים לתורה וזכה לסיים עוד ועוד מסכתות.

בקליפ המיוחד, נראים בין היתר, אחיו ר' מוטי גשטטנר שהיה איתו בהר עד דקות להסתלקותו שמספר על המילים האחרונות של שרגי "באתי בשביל שירת ה'אני מאמין' בהדלקה של תולדות אהרן ואני חייב להיות שם". אחיו מספר כי "הוא נדחף פנימה עם ההמון לעבר ההדלקה ואז איבדנו אותו".

עוד נראים, שותפו לעסקים ר' חיים פשקס, החברותא של ר' שרגי ז"ל, ר' ישראל אלתר מנס, חברו הזמר החסידי ר' שלמה דסקל וכן המגיד מישרים הנודע רבי אברהם מרדכי מלאך שמספרים על אישיותו ועל המיזם הנפלא שהוקם לטובת נשמתו הזכה והטהורה של רבי שרגא אליהו בן חיים אליעזר דוד ז"ל.

לצד זאת, משפחתו הקרובה של שרגי ז"ל הגיעה ארצה לקראת יום השנה לפטירתו, היא תשתתף במעמד הזיכרון לזכר 45 הקורבנות במוצאי ההילולא בהר מירון וכן תעלה לפקוד את קברו בהר המנוחות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום