חסן נסראללה, בנאום ראשון: "לאף סיעה אין רוב"

אחרי הבחירות לפרלמנט בלבנון, התוצאות שהשיג חיזבאללה תנועת אמל ובעלי הברית שלו, לא השביעו את רצון נסראללה שעדיין טוען לניצחון: "הכמות שלנו גדלה. הרבה אמרו שהפופולאריות שלנו ירדה. מחר תראו את התוצאות"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 18.5.2022 | 22:42

נסראללה בנאום | צילום: צילום מסך

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, נאם היום (רביעי) לאחר פרסום תוצאות הבחירות לפרלמנט בלבנון, ואמר כי "זהו מסר מצד הציבור של דבקות בהתנגדות ובנשק של חיזבאללה. נתתם את רשת הביטחון הפוליטית והפרלמנטרית להתנגדות ולנשק שלה באמצעות ההצבעה שלכם אל מול הניסיונות לפגוע בהם".

נסראללה תקף במרומז את ארצות הברית ובעל בריתה על כך שניהלה לדבריו קמפיין ארוך שנים בניסיון להלך אימים על אנשים בלבנון ולאיים על עתידם, אבל זה לא צלח והתוצאות הן התשובה: "הכמות שלנו גדלה. הרבה אמרו שהפופולאריות שלנו ירדה. מחר תראו את התוצאות. זהו ניצחון גדול ועלינו להיות גאים בכך". נסראללה אומר בנאומו כי הרכב הפרלמנט הנוכחי משמעו שאין לאף סיעה רוב בניגוד למה שהיה בעבר". כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

לדברי מזכ"ל חיזבאללה, ייתכן מאוד שמה שקרה הוא לטובה, שכן לאף מחנה אין רוב ואתה יותר אחראי. לדבריו, ראינו מה קרה כשאנחנו היינו רוב ומה קרה כשלמחנה השני היה רוב: "על העם הלבנוני שבחר לדרוש שיתוף פעולה ולשאת באחריות ולא לברוח ממנה".

נסראללה אומר בנאומו כי יש להרגיע את הרוחות גם בזירה הפוליטית והתקשורתית: "יש כאלה שלא רוצים שהמדינה תירגע הם רוצים להתגרות. הוויכוח לא יביא לשום מקום ולא יפתור את המצב הקיים". לדבריו, כל העולם במשבר ולא רק לבנון: "הדלק, החיטה, מוצרי המזון, הכל מתייקר. יש אתגרים אמיתיים". עוד אמר כי כל מה שחשוב הוא הסבל של האנשים בלבנון וזה לא ייפתר, אלא בשיתוף פעולה ושכולם יושיטו יד.

רועי קייס מציין, כי ‏כשאומרים "מפלה לחיזבאללה בבחירות", כדאי להסתכל על הנתונים הבאים שמפרסם העיתון אל-אח'באר: מתברר שרוב מוחלט של מועמדי חיזבאללה קיבלו הפעם יותר קולות לעומת 2018 ואילו רוב המועמדים של תנועת אמל השיעית קיבלו פחות קולות כולל נביה ברי, יו"ר הפרלמנט. ‏קייס מסביר: "למה זה מעניין? כי בסוף נראה שלחיזבאללה משתלם לבחוש מאחורי הקלעים ולא להיות בתפקידי המפתח במדינה, אלא למשוך בחוטים. נביה ברי, יו"ר הפרלמנט הנצחי ויו"ר תנועת אמל הפך גם לאחד האישים המזוהים עם השחיתות והמצב הקשה במדינה. זה יכול אולי להסביר את הירידה במספר הקולות שקיבלו מועמדיו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום