בעברית בלבד: האופציה החדשה שתקל על מציאת אתרים

איגוד האינטרנט הישראלי מוסר כי בעוד כחודשיים יוכלו לקנות דומיין (כתובת אתר) עם הסיומת .ישראל בעברית, במקום הכתובות שהיו אפשריות עד כה באנגלית בלבד, החברות יצטרכו להוציא עוד כסף בכדי לקנות את הכתובת בעברית בכדי למנוע התחזות לאתר שלהם

חזקי ניימן | טכנולוגיה 20.5.2022 | 12:41

אילוסטרציה | צילום: pixabay

איגוד האינטרנט הישראלי הודיע כי בחודשיים הקרובים ייפתח רישום מוקדם לכתובות אתרים בעברית עם הסיומת ".ישראל". מדובר בשלב ראשון בדרך לאפשרות לגלוש לאתרים ישירות, ללא צורך בחיפוש בגוגל, ובהקלדה בעברית בלבד. זאת בניגוד למצב עד היום, בו כתובות אתרים יכולות היו לכלול שמות בעברית, אך הסיומות תמיד היו באנגלית, כמו למשל ".il".

הציבור הרחב לא יוכל להשתתף ברישום המוקדם, אלא רק גופים מאוגדים כגון חברות, עמותות, תאגידים סטטוטוריים ומפלגות, וכן בעליהם של סימני מסחר ישראליים טקסטואליים. רק לאחר מכן הוא ייפתח לציבור. המעוניינים ברישום המוקדם יכולים להגיש לאיגוד האינטרנט בקשה, שאם היא תאושר הם יקבלו זכות בלעדית, מוגבלת בזמן, לשריון רישומם של שמות המתחם המבוקשים. הגשת בקשה לרישום מוקדם של שם מתחם במרחב ".ישראל" לא כרוכה בתשלום.

עקרון הרישום יהיה על פי "כל הקודם זוכה", מה שלדברי האיגוד מקובל במרשמי שמות מתחם מדינתיים ובו עצמו. זאת, כחלק מהמדיניות של האיגוד לבצע את הרישום "בצורה שוויונית ושקופה, וללא שיקולים פוליטיים או מסחריים מכל סוג שהוא".

איגוד האינטרנט ציין כי כמו בסיומת האנגלית ".il", גם לפני הסיומת ".ישראל" ניתן יהיה להוסיף תתי-מתחם. הארגון יפעיל בשלב זה ארבעה כאלו: ".ממשל" לאתרי הממשלה, ".צהל" לאתרי הצבא, ".ישוב" לרשויות מוניציפליות ו".אקדמיה" לגופים מהתחום הזה.

כתובת האתר 'בחדרי חרדים' באנגלית עם הסיומת il.

כתובת האתר 'בחדרי חרדים' כפי שניתן יהיה לחפש בעברית בלבד עם הסיומת .ישראל

"השקת מרחב שמות המתחם המדינתי בעברית '.ישראל' היא אירוע נדיר, חשוב ובעל משמעות לאומית היסטורית", מסר יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט הישראלי. "זהו סיומו של תהליך ארוך ומורכב, במסגרתו חברה מדינת ישראל לתהליך של קהילת האינטרנט העולמית במסגרת ארגון ICANN, הגוף הבין-לאומי האחראי להקצאת שמות וכתובות באינטרנט. התהליך הסתיים בהקצאת הסיומת '.ישראל' למדינת ישראל ובהסמכת איגוד האינטרנט הישראלי, בתמיכה גורפת של קהילת האינטרנט הישראלית, לנהל את המרחב המדינתי החדש".

המנכ"ל הוסיף כי "לרישום שם מתחם בשפה העברית יתרון בהגברת הזיקה המקומית של אתרים ועסקים ישראליים והנגשת השימוש לאוכלוסיות שהשפה האנגלית אינה שגורה בפיהן. תהליך הרישום המוקדם מאפשר לגורמים שונים לשמור על זכויותיהם המשפטיות בשם ובסימן מסחר, ובכך למזער סיכון לסכסוכים בשמות מתחם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום