פרופ' אש מזהיר מעוד נדבקים באבעבועות הקוף: "צריך להיזהר"

פרופ׳ נחמן אש מגיב להתפרצות מחלת אבעבועות הקוף, ומסביר מה היא כוללת: "היא גורמת לאי נוחות, חום, פריחה" | הוא אומר כי ייתכן ויש עוד מקרים בישראל שלא יודעים עליהם: "המחלה יכולה להדביק כמה ימים לפני שמופיעה הפריחה"

מאיר שלם | בריאות 23.5.2022 | 12:28

ניצן הורוביץ ונחמן אש | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לאחר שהתפרצה ברחבי העולם, מחלת אבעבועות הקוף הגיעה גם לישראל כשידוע על מאומת אחד. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, מסביר על המחלה ואומר שיש סיכוי שהמחלה כבר הגיעה לאנשים נוספים.

"המחלה הזאת בדרך כלל קלה", מסביר פרופ׳ אש בראיון אמש (ראשון) לחדשות 12, ומציין מה התסמינים: "היא גורמת לאי נוחות, חום, פריחה. היא לא מגיעה למצבים קשים בדרך כלל. אצל אנשים עם מחלות רקע ועם כשל של מערכת החיסון - המחלה יכולה להיות קשה, ובמקרים חריגים גם יכולה לגרום למוות".

עוד הוסיף פרופ׳ אש: "בדרך כלל אנחנו לא יודעים על החולים שסביבנו, צריך באופן כללי להימנע ממגעים הדוקים. יכול להיות שיש עוד מקרים בישראל שאנחנו לא יודעים עליהם, ושיגיעו חולים נוספים מחו"ל".

"תקופת הדגירה היא ארוכה", הסביר פרופ׳ אש ואמר: "המחלה יכולה להדביק כמה ימים לפני שמופיעה הפריחה. באופן כללי צריך להיזהר בתקופה הזאת. המחלה לא מצדיקה חיסון נרחב".

"יש מצבים שמקבלים החלטה לחסן צוותים מטפלים או אנשים שהיו במגע - לפי שיקול דעת. בעבועות הקוף היא, כאמור, לא מחלה קשה, ואני לא מעריך שתהיה התפרצות גדולה", סיכם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום