איומים על חיי העיתונאי: "בעלך והילדים ימותו בייסורים קשים מאוד"

כתב המשפט של חדשות 13, אביעד גליקמן שהפך לפנים השליליות של סיקור תיקי האלפים שבהם נאשם ראש הממשלה לשעבר נתניהו, סופג דברי הסתה ואיומים קשים ברשתות החברתיות | בראיון היום הוא מתאר ומספר, אך מבהיר כי הדברים לא משפיעים עליו

קובי עוזיאלי | תקשורת 23.5.2022 | 19:37

העיתונאי אביעד גליקמן | צילום: צילומסך ערוץ 13

בעיתון 'הארץ' התפרסם הבוקר (שני) מאמר של העיתונאי גידי וייץ שבו הוא כותב כי ישנם איומים חמורים על חייו של אביעד גליקמן, כתב המשפט של 'חדשות 13', זאת בעקבות הסיקור שלו את משפט ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. בשיחה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103fm, הגיב גליקמן לדברים ואישר אותם.

"תרשו לי בהזדמנות הזו להודות לגידי על מאמר חשוב, לא בגלל אביעד גליקמן. הוא כותב שם שאני הנמסיס, מעין סמל שמייצג. זה לא רק אביעד גליקמן, זה גם גידי וייץ ורביב דרוקר וברוך קרא, וזה עוד כל כך הרבה עיתונאים שלא ציינתי עכשיו את שמם, שבאמת מה שאנחנו עוברים בחודשים האחרונים, זה פשוט, אין לי מילה אחרת להגיד, חוץ מהסתה מטורפת", אמר גליקמן.

לדבריו, הוא משער ש"יש כאן יד שמפעילה את כל הסיפור הזה. אני לא רוצה להטיל האשמות סתם, ואני באמת לא יודע, אבל אתה רואה את הרשתות החברתיות. אין דבר יותר קדוש בשבילי מחופש הביטוי ואני לא מדבר על ביקורת. גם ביקורת שפוגעת זה בסדר גמור, וגם כשקוראים לי 'דובר הפרקליטות', וקוראים לי הרבה, זו ביקורת לגיטימית, אבל איומים כמו באמת מה שגידי ציטט במאמר שלו..."

אתה יכול לשתף אותנו?

"כן, כשמקבלים הודעה בפייסבוק ש'אנחנו יודעים שאתה מסתובב בפארקים במודיעין עם הילדים'".

'תמשיך להסתובב עם הילדים שלך בגני שעשועים במודיעין, אבל תיזהר, למה יש לך הרבה שונאים בתקופה האחרונה. זה לא איום, זו פרשנות'.

"כשמקבלים את מה שהקראת עכשיו, זה לא נעים בכלל וזה כבר מעבר לקללות. כשאשתי מקבלת הודעות בפייסבוק ש'בעלך ואתם והילדים ימותו בייסורים קשים מאוד, ואנחנו יודעים איפה אתם גרים', זה כבר איומים".

איך זה גורם לך ולרעייתך להתנהג?

"זה לא שאני מתנהג בצורה שונה, אבל צריכים לזכור - אני עיתונאי. מה אנחנו עושים העיתונאים? אנחנו מדווחים את הסיפורים שמגיעים אלינו. יושבים באולם ביהמ"ש אנשי תקשורת שמטרתם היא לא לסקר את המשפט, וגידי כתב את זה בצורה יפה".

כלומר מה שגידי כותב ומה שאתה מאשר זה שיש עיתונאים שמגיעים לביהמ"ש, לא בניסיון לסקר את המשפט, אלא כדי להלך אימים על יתר העיתונאים ועל העדים?

"כן, בפירוש כן ואני לא יודע אם לקרוא לזה עיתונאים או אנשי תקשורת".

השאלה אם יש לזה השפעה בכלל?

"אין עליי השפעה, אבל תחשבו שאנשים - וכן, זה כולל גם עדים וגם תובעים - ואני יודע מה גם התובעים במשפט נתניהו עוברים. שוב אני אומר, ביקורת היא לגיטימית לגמרי, גם ביקורת חריפה, אבל שכותבים וכל הזמן מדברים על הפיכה שלטונית ו'לעצור את הקושרים' ו'לשים אותם בכלא', זה כבר מעבר לביקורת לגיטימית".

ארגון העיתונאים והעיתונאיות פרסם הודעת תמיכה בגליקמן: "אנו מבקשים לחזק את ידיו של אביעד גליקמן. כולנו מזועזעים מגל ההתקפות, ההכפשות, האיומים, ההסתות וההתקפות שעוברים גליקמן ועמיתיו ברשתות החברתיות. גליקמן הוא עיתונאי שעושה את עבודתו ומשרת רק את האינטרס הציבורי". לשון ההודעה. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום