"לא ממשלת שמאל": בנט מתייחס לראשונה להפרת הבטחות הבחירות

ראש הממשלה בנט נאם אתמול במדרשת לינדנבאום בירושלים, שם נאם בפני הצוות והתלמידות והתייחס לראשונה גם להפרת הבטחת הבחירות כשחתם שלא יישב עם לפיד, הוא התייחס גם לפינוי חומש לאחר שלפיד אמר כי מדובר במבנה לא חוקי שצריך להיהרס

חזקי ניימן | פוליטי 25.5.2022 | 10:17

נפתלי בנט | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר במדרשת לינדנבאום לרגל יום ירושלים ושוחח עם התלמידות על הקמת הממשלה יחד עם מפלגות השמאל והסביר את הפרת הבטחותיו: "הבטחתי לא להקים ממשלת שמאל, זו לא ממשלת שמאל" הוא סיפר על החששות העיקריים שלו לטענתו שהם "פלגנות הפנימית שמשתקת, יותר מאיראן וחמאס".

בפתח דבר אמר רה"מ בנט כי "כראש ממשלה הדבר שמטריד את מנוחתי הרבה מעבר לאיומים מאירן או חמאס זוהי הפלגנות הפנימית שמשתקת ולא מאפשרת לנו להילחם ולהתמודד עם אתגרים ואויבים. השנאה נובעת מהשיוך הקבוצתי ולא בשל שינויי דעות כי תפישתנו האידאולוגית דומה לזו של חברי כנסת רבים מהליכוד. יש לנו אתגר להתגבר על גן השבטיות שאנו מתקשים להתנתק ממנו עוד מתקופת התנ"ך. אני לא חושב לרגע שבני פלוגתא שלי בשמאל אוהבים את המדינה פחות ממני. אין לי מונופול על אהבת המדינה, לא כל הצדק אצלי, ולא רק אנשי השמאל כמהים לשלום. מהות הגאולה היא להסתדר עם הכל. אין לנו תעודת ביטוח שהכל יהיה בסדר, אבל אנחנו צריכים להתאמץ בשביל להגיע לכך".

בתשובה לשאלה על פינוי חומש, בניגוד להקמת ליישובים בדואים בנגב ציין בנט כי "יש חוק שקובע שבנייה ביישובים שהיו חלק מההתנקות היא בלתי חוקית, נכון לעכשיו החוק לא שונה. כבר עשור מפנים את חומש כל פעם מחדש, ואנחנו מדברים על כך וצריך להפעיל שכל ישר ואנו בעיצומו של גל טרור ואנחנו חייבים לנהוג בחכמה".

בתשובה לשאלות שתלמידה העלתה בפניו במהלך המפגש בנוגע להבטחת טרום הבחירות שלא יישב בממשלה עם לפיד והערבים ציין בנט: "הבטחתי לא להקים ממשלת שמאל, אבל זו לא ממשלת שמאל. הבטחתי לגבי לפיד ולא עמדתי בזה, ואני מודה שהשגיאה הייתה שהבטחתי, ובדיעבד זו הייתה טעות שהבטחתי זאת. נתניהו לא הצליח להקים ארבע פעמים ממשלה ושאלתי אם נכון להפר הבטחה או לעשות את שנכון לישראל. זה היה קשה וידעתי שאחרי ההחלטה ישתחרר הגיהינום. אני גאה במה שאנחנו מנסים לעשות. מקווה מאד שהממשלה תחזיק כי ללכת לבחירות עכשיו זה אסון.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום