מנכ"ל פייזר: "מצפה לשיפור גדול בטיפול בסרטן"

נשיא ומנכ"ל חברת התרופות פייזר, אלברט בורלה מצפה "להתקדמות משמעותית בקהילה העולמית בטיפול בסרטן". הוא אמר "אני לא כל כך אופטימי לגבי מחלות אחרות, אבל לגבי הסרטן אנחנו קרובים ליעד"

יענקי פרבר | בריאות 25.5.2022 | 15:58

אלברט בורלא | צילום: טוויטר

מנכ"ל פייזר אלברט בורלא שזכור לכולנו כמי שהביא את החיסון נגד קורונה לעולם, אמר לערוץ הטלוויזיה היווני ERT3, כי התרופה לסרטן נמצאת בהישג יד והמצב מתקדם לטובה. "המדע הבשיל בתחום הסרטן ובשנים הקרובות נראה שיפורים משמעותיים באופן הטיפול הקיים. אני לא כל כך אופטימי לגבי מחלות אחרות, אבל לגבי הסרטן אנחנו קרובים ליעד".

הוא העלה גם את נושא מגפת הקורונה. "אסור לנו להירגע, אבל כרגע אני לא מודאג, כי יש לנו מספיק חיסונים בארסנל, ואני לא מדבר רק על חיסון, אלא גם על טיפולים, עם שימוש נכון בהם. לא צריכים להיות לנו אנשים גוססים, אנחנו יכולים למנוע את כל מקרי המוות", אמר.

עוד דווח כי פייזר תקפיא השקעות ברוסיה אך אינה מסרבת לספק תרופות למדינה שפתחה במלחמה נגד אוקראינה, כך מסרה החברה. יחד עם זאת, פייזר אינה מחזיקה או מפעילה אתרי ייצור כלשהם ברוסיה. מדובר בהפסקת "השקעות מתוכננות עם ספקים מקומיים שנועדו להגדיל את כושר הייצור".

אנדריי קפרין, אונקולוג עצמאי, אמר כי ברוסיה מאז 2017 מספר הגילויים של ניאופלזמות ממאירות (סוג של סרטן) גדל מדי שנה עקב שיפור האבחון וההקרנה, אך למגיפה בשנת 2020 הייתה השפעה שלילית על מדד זה. "ככל שהמחלה מתגלה מוקדם יותר, כך הצלחת הטיפול גבוהה יותר. בשנת 2021, האינדיקטור החשוב הזה החל לצמוח לקראת ערכי טרום קורונה, אבל ברור שנעמוד בפני עלייה בתמותה עקב מקרים של גידולים ממאירים שלא אובחנו במהלך 2020 בגלל הקורונה", הסביר קפרין.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום