לפיד מבהיר: "בעד חרדים בממשלה, אבל קשה להזיז את ליברמן מהכסא"

"אם יבוא מחר ח"כ חרדי ויציג בפנינו צורך אמיתי נבחן זאת ברצינות". כך אמר הערב יאיר לפיד בראיון, כשנשאל מדוע נתן 'שוחד' פוליטי לח"כ זועבי בתמורה לחזרתה לקואליציה | עוד טען כי ישראל איננה נגד הסכם גרעין והתייחס לסיכויו לכהן כרה"מ

חזקי ניימן | פוליטי 25.5.2022 | 21:55

לפיד וליברמן | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד התראיין הערב (רביעי) לרביב דרוקר במהדורה המרכזית ל'חדשות 13' והתייחס לנושאים הבוערים תחת סמכות משרדו כגון הסכם הגרעין עם איראן, וכן על הבעיות בקואליציה והסיכוי שייכנס במועד שנקבע ללשכת ראש הממשלה במסגרת הסכם הרוטציה.

"יש סיכוי לא רע", מעריך לפיד לגבי הסיכוי שייכנס במועד שנקבע בשנת 2023 לבלפור. "החיים לימדו אותי להיזהר עם תחזיות כי יש בעיה שאתם לא זורקים את הסרט ואז מקרינים לך את זה. אני חושב שהסיכוי הוא טוב. עשיתי הסכם פוליטי שאני מאמין להם ומאמין בהם. הגיע הזמן שמי שינהל את המדינה זה המרכז. אנחנו התנועה הפוליטית הגדולה בישראל".

החרדים יכנסו לקואליציה?

באשר לאפשרות שישולבו מפלגות חרדיות בקואליציה אמר יו"ר יש עתיד: "האם הם מוכנים לעמוד בקווי היסוד שלנו? אני בעד להכניס אותם, אבל כל מפלגה שתרצה להצטרף אני אברך אבל היא תצטרך להבין שצריך לעמוד בקווי היסוד. את ליברמן לא נזיז ממשרד האוצר. קשה להזיז את איווט אם הוא לא מסכים".

על שיתוף הפעולה עם רע"מ בקואליציה הוא המשיך לברך וביקר בחריפות את האופוזיציה: "אנחנו עוד מעט סוגרים שנה בממשלה. זה קשה בתרבות כי יש הסתה איומה. אני מסתכל מה שמגיע מהאופוזיציה. הם כבר לא אומרים תומכי טרור. הם אומרים ערבים. צריך לשנות ועושים את השינוי. זה קשה וארוך וזה לא קורה ביום. שברנו את התקרה הזו שלעולם לא יישבו יהודים וערבים בממשלה אחת".

לפיד התייחס לביקורת על הכספים שהעביר לחברת הכנסת זועבי ממרצ בשביל שתחזור בה מפרישתה ואמר כי היה מדובר בכסף שהובטח מלכתחילה לצרכים חיונים, "גם אם יבוא מחר ח"כ חרדי ויציג בפנינו צורך ציבורי אמיתי שהציבור שלו צריך – אנחנו נבחן את זה ברצינות.

צעדת הדגלים תעבור בשער שכם - בן גביר: פרובוקטור

בהמשך הריאיון התייחס יאיר לפיד למתיחות הביטחונית לקראת יום ירושלים ומצעד הדגלים בבירה. "אני תומך בהחלטה על מתווה המצעד. לא ימכרו לי שלישראלי אסור לנופף בדגל ישראל ביום ירושלים בבירת ישראל", אמר לפיד. "זה מעבר לדיון על ריבונות. זה דבר בסיסי. מותר לנו לצעוד בבירתנו עם דגלי המדינה".

שר החוץ תקף את בן גביר: "יש פרובקטורים. לפני כמה שבועות לא נתנו לבן גביר להגיע לשער שכם. יש אנשים שבאים לשם כדי להצית את המזרח התיכון ולהצית מלחמת גוג ומגוג. אבל מצעד הדגלים ביום ירושלים – חוגגים".

ישראל לא נגד הסכם הגרעין

לפיד התייחס להסכם הגרעין ואמר: "הסכם הגרעין לא נחתם עד היום כי בעיקר ארה"ב ואיראן נתקעו על סדרת מחלוקות, בין השאר על הסירוב האמריקני שבו היינו מאוד מעורבים לוודא שמשמרות המהפכה לא יוסרו מרשימת הטרור. המעורבות שלנו שקטה ונמצאת שם כל הזמן. החלטנו מהיום הראשון לייצר מתווה של דיאלוג מתמיד עם האמריקנים. אנחנו לא מסכימים עם עצם הניסיון לחזור להסכם שהוא רע, אבל לא לנתק קשרים".

"ישראל לא נגד הסכם. היא נגד ההסכם הזה. זה לא הסכם הרמטי. הוא לא מייצר לנו הגנה הרמטית מהרעיון שאיראן תהפוך למדינה גרעינית. אני לא נגד הסכם. ישראל בנסיבות האלה תעשה כל מה שניתן כדי למנוע מאיראן להפוך אותה לגרעינית".

לא מעט משברים חווה הקואליציה מאז הקמתה. רק לאחרונה פרשה עידית סילמן, אחריה איימה ג'ידא רינאוי-זועבי לפרוש וחזרה בה. היום מיכאל ביטון הודיע כי יפסיק להצביע עם הקואליציה ושרן השכל הצביעה נגד חוק רע"מ. מוקש נוסף שעשוי לעמוד בפתחה של הממשלה הוא פינוי חומש.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום