לאחר שהעלה אבק: מטוס ראש הממשלה עובר דירה

מטוס רה"מ המכונה 'כנף ציון' מאושר לשימוש כר זמן רב אולם אינו בשימוש משום שלטענתם הוא 'סמל לשחיתות' | משרד הביטחון הודיע היום כי בימים הקרובים הוא ימריא מנתב"ג לטיסה, אולי אחרונה, לבסיס נבטים, שם יוכנס לאחסנה בהאנגר מיוחד שנבנה עבורו

חזקי ניימן | חדשות בארץ 26.5.2022 | 09:44

מטוס ראש הממשלה | צילום: Avshalom Shoshoni/Flash90

בתעשייה האווירית זועמים על התנהלות משרד ראש הממשלה שסירבו להפעיל את מטוס ראש בממשלה, ולקחת אותו תחת חסותם. אמש פורסם ב'כאן 11' כי בשבועות האחרונים דרשו בתעשייה האווירית ממשרד ראש הממשלה לקחת את המטוס או לחלופין לשלם עבור החנייה. משום כך הוחלט בלשכת ראש הממשלה להרחיק את המטוס מעיני הציבור ולאחסן אותו בבסיס נבטים בנגב.

מטוס הבואינג 767 שעבור רכישתו כמשומש מחברה אוסטרלית, שיפוצו ואחזקתו בתעשייה האווירית שוריינו כבר 729 מיליון שקל, מהם הוצאו כבר כ-400 מיליון, חונה ברחבה של התעשייה האווירית הצמודה לשדה ללא שימוש כבר כשנתיים, למרות שקיבל כבר תעודת כושר אווירי מרשות התעופה האזרחית.

מחר בשעה 14:00 בצהריים המטוס ימריא לאחסנה בבסיס חיל האוויר בנבטים, בהאנגר מיוחד ומאובטח שנבנה עבורו במיוחד, ובו הוא יאובטח כמו שאר כלי הטיס במקום על ידי חיילי חיל האוויר. בשנה שעברה נתנו כל האישורים הנדרשים להפעלת המטוס, אבל בממשלה מסרבים להפעילו בגלל התנגדותו של שר החוץ יאיר לפיד לקבל את הנדוניה ממשלת נתניהו, בטענה שמדובר בסממן שחיתות. לפיד גם הצהיר בעבר כי יפעל למכירת המטוס כך שהסאגה הזאת עדיין רחוקה מסיום.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום