ח"כ ביטון מואשם ב'סחטנות' אך לא מוותר; "אני בעד העניים"

חבר הכנסת מכחול לבן התראיין ל-103FM והתייחס לטענות כי הוא 'סוחט את המערכת' שנמצאת במאבק שרידה בטרם ילכו לבחירות | "יש פגיעה בחלשים, הממשלה מבצעת החלטות חד צדדיות בלי ועדת כלכלה, הסיפור הזה נגמר"

חזקי ניימן | פוליטי 26.5.2022 | 12:52

יערוק למפלגתו של גנץ? מיכאל ביטון | צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

ח"כ מיכאל ביטון, שהודיע אתמול (רביעי) על צעדי מחאה נגד הקואליציה שבה הוא חבר, החריף את הטון הביקורתי בריאיון לסיון כהן וגדעון אוקו ב־103fm, ועם זאת הדגיש: הוא ומפלגתו לא יהיו הגורמים להפלת הממשלה.

"אצביע בעד הממשלה בהצעות אי אמון, אבל מנגד יש ממשלה שמבצעת החלטות חד צדדיות בלי ועדת כלכלה", אמר ח"כ ביטון בפתח הריאיון, "אני תושב ירוחם והתחבורה הציבורית התייקרה באופקים, קריית שמונה, טבריה, ערד ומצפה רמון ב-130 אחוז. דמיינו מה היה קורה אם היינו מעלים את מחירי הדלק ב-50 אחוז".

"היו לי ויכוחים גם עם שר האוצר ליברמן והגענו להסכמות. אנחנו יודעים לפתור בעיות אבל יש שרים שלא סופרים את ועדות הכנסת ועושים דברים שמערערים את יציבות הקואליציה", הוסיף, "איך ניתן לחיות בשלום עם עליית מחירים כזו בתחבורה הציבורית? זו פגיעה בחלשים".

בהמשך הריאיון הדגיש כי הפרסומים על אודות משא ומתן בין יו"ר מפלגתו בני גנץ ויו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שגויים. "אין שום משא ומתן", אמר, "יש תקשורת כל הזמן בנושאי חקיקה, וגנץ מדבר עם גורמי קואליציה ואופוזיציה". הוא הבהיר שוב ושוב כי "כחול לבן לא תפיל את הממשלה הזו", וקרא למגישים להקליט את דבריו.

ביטון הדגיש כי יצביע נגד הצעות אי־אמון, והוסיף: "אתה יודע כמה מתדרכים נגדי?". עם זאת, סירב להתייחס לשאלה אם מאחורי התדרוכים עומדת שרת התחבורה מרב מיכאלי, ואמר: "אני רוצה להישאר בעניין הספציפי. אל תפגעו בעניים".

לאחר מכן התייחס חבר הכנסת מכחול לבן לקריאות של גורמים בקואליציה שלא לקיים את מצעד הדגלים ביום ירושלים במתכונתו הנוכחית, ואמר: "תמיד היה מצעד ותמיד הוא צעד. לישראל זכות לקיים מצעד, צריך לעשות את זה בתבונה בלי אצבע בעין. המצעד הזה קיים 40 שנה ואני צעדתי בו כנער בבני עקיבא. כל צעד של מפלגה שהוא אצבע בעין למפלגה אחרת צריך להירגע. לא מיכאל ביטון ולא כחול לבן יפילו את הממשלה הזו, תקליטו אותי".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום