ארגוני הטרור מעלים כוננות לקראת מצעד הדגלים: "להפנות את הרקטות לעבר ערי ישראל"

שלושה ימים למצעד הדגלים בירושלים - ובישראל נערכים לאפשרות של הסלמה | הזרועות הצבאיות של ארגוני הטרור בהוראה ליחידות הרקטיות: "להיות בכוננות הגבוהה ביותר להפנות הרקטות לעבר ערים ישראליות" | דיווח: צה"ל הרחיב את פריסת מערכות ההגנה האווירית

צביקה סגל | חרבות ברזל 26.5.2022 | 15:02

כיפת ברזל בפעולה | צילום: Edi Israel/Flash90

במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של הסלמה ביטחונית משמעותית, על רקע מצעד הדגלים שיערך ביום ראשון בבירה, לרגל "יום ירושלים". חרף האיומים, במשטרה ממליצים גם כעת לדרג המדיני להעביר את המצעד דרך שער שכם.

לפי דיווח בעיתון הפלסטיני "אל-קודס", ארגוני הטרור בעזה העלו את רמת הכוננות ועצרו ההכשרות הצבאיות לצד פינוי מוצביהם. זאת, כך לפי גורמים בעזה, "בצל האפשרות שהמצב ייגרר להסלמה, בייחוד באם יתרחשו עימותים אלימים בירושלים בצעדת הדגלים שייתכן ויובילו להרוגים בשורות ערביי ירושלים".

בעיתון דווח כי הזרועות הצבאיות של ארגוני הטרור הוציאו הוראות ליחידותיהן הרקטיות "להתכונן טוב לצעד שכזה, ולהיות בכוננות הגבוהה ביותר להפנות את הרקטות שלהן לעבר התנחלויות וערים ישראליות, ולהמשיך בזהירות הגבוהה בהתנהלות בשטח (המתגלמת בצורת) אי ירי רקטות באופן אישי, ולהשאיר זאת להחלטת הנהגת ההתנגדות בלבד".

יחד עם זאת, בעיתון צוטטו גורמים בארגוני הטרור שאמרו כי הם "לא מעוניינים בהסלמה בעת הזו, בייחוד שישנן סוגיות שלא הושגו הקשורות בתוקפנות האחרונה במאי הקודם כמו בניית הבתים ההרוסים. בחמאס מעדיפים כרגע להימנע מכניסה למערכה גדולה אך מצודדים בהסלמה מוגבלת במצב שבו הכיבוש יחצה את הקווים שהגדירה ההתנגדות במערכתה הקודמת."

מוקדם יותר פורסם כי ממשל ביידן לוחץ על ישראל להזיז את מצעד הדגלים הרחק משער שכם והרובע המוסלמי של העיר העתיקה, כך אמר גורם ישראלי ל"טיימס אוף ישראל". השר לביטחון פנים עמר בר לב, נזכיר, אישר את המסלול המסורתי מכיכר ספרא לכותל דרך הרובע המוסלמי.

לטענת הפלסטינים, בעלי חנויות פלסטינים בעיר העתיקה נאלצים להיסגר מוקדם ביום הצעדה כדי לפנות מקום לצועדי הימין. מנגד, תומכי העצרת רואים בה חלק בלתי נפרד מחגיגת יום השנה לאיחוד ירושלים ב-1967.

אתמול (רביעי) דווח ב'כאן' כי בישראל חוששים ונערכים לירי טילים מעזה לכיוון ירושלים במהלך הצעדה. על פי הפרסום, לקראת האירוע צה"ל הרחיב את פריסת מערכות ההגנה האווירית. תרחישים נוספים שמהם מתריע המודיעין – ניסיונות של פלסטינים לפגיעה בצועדים, התבצרות בהר הבית וניסיון לפגוע במתפללים בכותל מרחבת ההר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום