פעיל טרור נעצר: תכנן לפגוע ברכבת הקלה

פעיל טרור מירושלים נעצר לאחר שתכנן לפגוע ברכבת הקלה באמצעות ירי זיקוקים ופעל להחדרת זיקוקים להר הבית | הפעיל, כך עלה מהחקירה, היה מעורב גם בייצור מטעני חבלה וזריקת מטען צינור לעבר שוטרים לפני כשנה | היום יוגש נגדו כתב אישום

אבי גדלוביץ' | חרבות ברזל 26.5.2022 | 14:56

הרכבת הקלה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

הותר לפרסום כי בחקירה משותפת של היחידה המרכזית במחוז ירושלים במשטרת ישראל ושב"כ, נעצר פעיל ארגון טרור, לאחר שתכנן לפגוע ברכבת הקלה באמצעות ירי זיקוקים ופעל להחדרת זיקוקין לשטח הר הבית. מהחקירה עלה כי החשוד היה מעורב גם בייצור מטעני חבלה וזריקת מטען צינור לעבר שוטרים לפני כשנה. עם סיומה, היום יוגש נגדו כתב אישום.

החשוד (25, תושב שועפאט) נעצר בתאריך 15.4 על ידי חוקרי היחידה המרכזית. מעצרו בוצע בעקבות חשד שרכש זיקוקין בתקופת חודש הרמדאן במטרה לירות אותם על הרכבת הקלה ולהחדירם לשטח הר הבית, זאת בכוונה להשתמש בהם בהפרות סדר שהתרחשו במקום בתקופה זו.

בחקירה שנוהלה במשטרה ובשב"כ, התברר כי החשוד היה מעורב גם בייצור מטעני חבלה. במהלך הפרות סדר שהתרחשו לפני כשנה, החשוד זרק מטען צינור לעבר כוחות המשטרה שפעלו באזור דרך שועפאט במהלך הפרות סדר במקום, וכתוצאה מכך נפצעו באורח קל 2 שוטרים.

היום (חמישי) עם סיום החקירה במשטרה ובשב"כ וגיבוש תשתית ראייתית, יוגש נגד החשוד כתב אישום ע"י הפרקליטות. "משטרת ישראל תמשיך לפעול עם שב"כ וכוחות הביטחון על מנת למצות את הדין נגד המעורבים בהפרות סדר אלימות ופעילות טרור", נמסר מהמשטרה.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום