הפלסטינים קבעו: "צה"ל ירה ללא אזהרה על העיתונאים"

הרשות הפלסטינית הודיעה, כי העיתונאית שירין אבו עאקלה, נהרגה מירי קליע של צה"ל. עוד קבעה הרשות, כי צה"ל ירה ללא אזהרה על העיתונאים, מה שהביא לניסיונם לברוח מהמקום וכי לא היו חמושים או עימותים במקום

יענקי פרבר | חרבות ברזל 26.5.2022 | 19:55

כוחות צה"ל בג'נין | צילום: דובר צה"ל

התובע הכללי הפלסטיני, אחמד בראק, הודיע כי לפי חקירת הרשות הפלסטינית, העיתונאית שירין אבו עאקלה, נהרגה ב-11 במאי מירי קליע של צה"ל, הם קבעו כי על פי זווית הכניסה של הקליע לגופה, ניתן להסיק שניסתה לברוח בזמן הירי. עוד אמר בראק במסיבת העיתונאים ברמאללה, כי הקליע הוא מסוג 5.56 מ"מ והוא נשק צלפים, וכי הירי כוון לפלג גוף עליון וכוונתו הייתה להרוג.

בראק הוסיף כי צה"ל ירה ללא אזהרה על העיתונאים, מה שהביא לניסיונם לברוח מהמקום וכי לא היו חמושים או עימותים במקום, ואפילו לא זריקת אבנים, כך דווח ב'כאן חדשות'. בכיר הרשות הפלסטינית חוסיין א-שייח' אמר "העברנו את דו"ח התובע הכללי לגבי הריגת שירין אבו-עאקלה לממשל האמריקני". בחשבון הטוויטר שלו כתב א-שייח' כי גם משפחתה של שירין וגם ערוץ אל-ג'זירה בו עבדה יקבלו העתק של הממצאים.

כתבת 'כאן חדשות', נורית יוחנן, מציינת כי הרשות לא משתפת פעולה עם ישראל. לדבריה: "‏אני יודעת שתופתעו, אבל (הפלסטינים) שבו ואמרו שאין להם כוונה למסור את הקליע לידי ישראל, וגם שבכוונה לא פרסמו תמונה של הקליע כדי שישראל לא תשמש בזה כדי להוכיח את טענותיה".

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל-מאלכי, גילה בריאיון לסוכנות הידיעות הטורקית אנאדול, כי הרשות הפלסטינית העבירה לבית הדין הבינלאומי בהאג דו"ח בעניינה של שירין אבו עאקלה, עיתונאית אל-ג'זירה שנהרגה בג'נין. אל-מאלכי הוסיף כי הצד הפלסטיני תיעד את השתלשלות האירועים והגיש את הדו"ח לתובע הכללי בבית המשפט הבינלאומי. בנוסף קרא אל-מאלכי להוסיף את "פשע מותה של אבו-עאקלה לרשימת הפשעים שמתועדים אצל בית המשפט על מנת לפתוח בחקירה רשמית ולהביא לדין את ישראל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום