סערה בחסידות: מי הניח מכשיר הקלטה להקליט את הרבי בשבת 

לרגל יארצייט לאחר מאדמו"רי השושלת ניגש בשבת האחרונה הרבי מויז'ניץ לפני העמוד, בחור מהחסידות שחשקה נפשו לשמוע את הרבי בתפילתו הניח והדביק קודם השבת מכשיר הקלטה מתחת לבימה ובאמצע התפילה המכשיר נפל | כל הפרטים על הסערה בחסידות והמחאה של הדיין

משה ויסברג | חרדים 26.5.2022 | 20:51

הרבי מויז'ניץ בתפילה | צילום: אברומי ברגר - די וואך

סערה גדולה בחסידות ויז'ניץ: בשבת בבוקר בשבוע האחרון בשבת פרשת בחוקותי עת האדמו"ר מויז'ניץ ניגש לפני התיבה לפסוקי דזמרה.

כידוע בחסידות, שהאדמו"ר הנהיג שמתי שניגש הוא עומד במרכז בית המדרש בפסוקי דזמרה בבמת קריאת התורה, כאשר אלפי הבחורים מסובבים אותו כחומה וביהמ"ד כמרקחה בלהבת אש קודש בתפילה זו. בשבת האחרונה הדבר התגלה בעת קריאת התורה כאשר הגבאי דפק על הבמה ומכשיר ההקלטה שאחד החסידים הניח והדביק קודם השבת נפל מתחת לבמה.

מתברר, כי בחור מבני החסידות חשקה נפשו להקליט את התפילות של הרבי, שהרבי ניגש בשבת זו לכל התפילות לרגל יום היארצייט של הרבי בעל ה"תורת חיים" מקאסוב זיע"א האדמו"ר השני בשושלת קאסוב - ויז'ניץ. 

כאן הסיפור לא מסתיים, הבחורים שהגיעו לאחר התפילה לעריכת ה"מיטאג טיש" בהיכל הטישים, גילו מתחת לשולחן של הרבי שגם שם הודבק נגן עם הקלטה, העובדים הגויים של בית ויז'ניץ תלשו את המקליט. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מכשיר ההקלטה שהתגלה הושמד מיד בצאת השבת. 

בשיעור הלכה השבועי שמסר אתמול בישיבת ויז'ניץ בבני ברק דיבר הדיין המרכזי של החסידות של החסידות הגאון רבי ישראל מילר ומחה נמרצות, נגד אלה שמקליטים את הרבי, וחושבים שיש בזה היתר, לאחר שפורסם בשמו שכביכול הוא מתיר להקליט אם הניחו את המקליט מבעוד יום. דבר המחאה בשם הדיין הרב מילר פורסם בישיבות של חסידות ויז'ניץ. 

התופעה שבהם חסידים מקליטים את תפילות השבת והחגים של האדמו"רים באמצעות מכשיר שמונח מבעוד השבת הוא דבר נפוץ, ידועה ההקלטה של הרבי בעל ה'אמרי חיים' מויז'ניץ זצ"ל בעריכת ליל הסדר בחג הפסח, שאגב נכדו האדמו"ר מויז'ניץ אינו מסכים בשום פנים לשמוע אותה משום שהוקלטה בשבת.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום