הצבא הסיני מתכנן לפתח נשק שיהרוס את הלוויינים של מאסק

מתכנתים בצבא סין, בודקים אפשרות כיצד להשמיד את הלוויינים של אלון מאסק, מאחר והם לא מרוצים מכך שהלוויינים שלו מצלמים הכול באמצעות רשת של אלפי לוויינים שמקרינים נתונים. מאסק חתם עם משרד ההגנה האמריקאי על פיתוח לווינים לשימושים צבאיים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 26.5.2022 | 16:04

לווין: אילוסטרציה | צילום: באדיבות המצלם

חוקרים צבאיים סיניים בונים תוכניות להרוס את מערכת הלוויין 'סטארלינק' (Starlink) של אילון מאסק, במידה וסין תחליט כי הם מהווים איום על הביטחון הלאומי של המדינה. במאמר שפורסם בסין, נקבע כי סין צריכה לפתח יכולות לעקוב ולנטר ובמידת הצורך להשמיד כל לוויין של מאסק במסלול סביב כדור הארץ.

הלווין 'סטארלינג' הוא מערכת לוויינים המופעלת על ידי חברת 'ספייסאק' (SpaceX) של מאסק, הכוללת כ-2400 לוויינים במסלול נמוך של כדור הארץ שיכולים להקרין נתונים מהירים במיוחד בכל מקום על פני כדור הארץ.

היא זכתה לשבחים על כך שהיא מספקת אינטרנט סופר מהיר למדינות מתפתחות ואזורים עניים יותר בכדור הארץ, אבל יש לה גם יישומים צבאיים פוטנציאליים שמהם בייג'ינג נזהרת. את המחקר הוביל רן יואנשן, חוקר ממכון בייג'ינג למעקב ותקשורת תחת מרכז תמיכה אסטרטגי של הרשויות בסין, שכלל כמה מדענים בכירים בתעשייה הביטחונית של סין.

"צריך לאמץ שילוב של הרס לאותם לוויינים, להרוס את מערכת ההפעלה של קבוצת הלוויינים", נכתב במאמר שפורסם בתקשורת הסינית כל ידי החוקר יאן יואנשן, ופורסם בכתב עת יוקרתי. חברת SpaceX של מאסק חתמה על חוזה עם משרד ההגנה האמריקני לשימוש למטרות צבאיות, כולל פיתוח מכשירים רגישים המסוגלים לזהות ולעקוב אחר כלי נשק היפרסוניים הנעים במהירות פי חמישה ממהירות הקול באטמוספירה של כדור הארץ, טכנולוגיה שקיימת בסין.

אלפי לווייני 'סטארלינג' המשתרעים על פני השמים, כשהתוכנית לשגר עד 30,000 במהלך העשור הקרוב, הם מצוידים גם במדחפי יונים המאפשרים להם לשנות מסלולים במהירות.

על פי הנאמר בתקשורת הסינית, באמצעות חיבור של 'סטארלינג', רחפנים של צבא ארה"ב ומטוסי קרב חמקנים יכולים להגדיל פי מאה את העברת הנתונים שלהם, מה שמוביל את בייג'ינג למסקנה שמערכת 'סטארלינג' על כל היתרונות שהיא יכולה לספק לכדור הארץ - מהווה איום פוטנציאלי לסינים בשל ביטחון לאומי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום