סקר מנדטים מפתיע: למי משתלם לצאת לבחירות

סקרים סקרים עלינו נופלים בצל מצבה הרעועה של הקואליציה שאיבדה את הרוב שלה בכנסת לפני כחודשיים עם פרישתה של עידית סילמן במפתיע ועריקתה לאופוזיציה. מי שמרוויחים בגדול מבחירות הם סמוטריץ' ובן גביר שיתחזקו משמעותית ויהפכו לאחת המפלגות הגדולות בכנסת | וגם, כמה מרוצים מתפקודו של ראש הממשלה

קובי עוזיאלי | פוליטי 27.5.2022 | 07:30

הצבעה בבחירות | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

גוש מפלגות האופוזיציה הולך ומתחזק מסקר לסקר ולפי התוצאות המתפרסמות חדשות לבקרים, ניצת בקרב מצביעי אותן המפלגות, זיק של תקווה כי חזרתו של ח"כ בנימין נתניהו לראשות הממשלה הולכת ומתקרבת ואולי אותם סקרים הם אלה שמחזיקים עדיין את שמונת המפלגות שמרכיבות את הקואליציה מלהתפרק מחשש לאלטרנטיבה שתשליך אותם אל ספסלי האופוזיציה בתום ספירת הקולות.

מסקר מנדטים של מכון 'פאנלס פוליטיקס' ועיתון ג'רוזלם פוסט בשיתוף עיתון 'מעריב' שמתפרסם הבוקר (שישי) עולה כי אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, התוצאה היתה כך: מפלגת 'הליכוד' היתה זוכה ב-35 מושבים בכנסת ה-25, חמישה מושבים יותר ממה שיש לה כיום. גם מפלגת 'יש עתיד', חרף הפרת הבטחות בחירות מתחזקת מ-17 מושבים כיום ל-20 מושבים לפי הסקר הנוכחי.

מפלגת 'הציונות הדתית' שבראשות בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר הופכת למפלגה השלישית בגודלה בכנסת הבאה עם 9 מושבים, נתון שמדאיג מאוד את מרכיבי הממשלה הנוכחית. מפלגת ש"ס לעומת הקודמות, נחלשת מ-9 מושבים כיום ל-8 אילו הבחירות היו מתקיימות היום.  מפלגת 'כחול לבן' של בני גנץ זוכה לפי הסקר ב-8 מושבים ושומרת על כוחה הנוכחי, גם מפלגת 'העבודה' שומרת על כוחה עם 7 מושבים.

סמוטריץ ובן גביר. צילום: פלאש 90.

מפלגת 'יהדות התורה' שומרת גם היא על כוחה עם 7 מושבים, 'הרשימה המשותפת' מתחזקת במושב אחד ל-7.  מפלגת 'ימינה' של ראש הממשלה נפתלי בנט, נחלשת ל-6 מושבים. גם מפלגתו של שר האוצר אביגדור ליברמן - 'ישראל ביתנו' נחלשת לפי הסקר מ- 7 מושבים ל-5.  מפלגת 'תקווה חדשה' מאבדת גם היא שני מושבים וצפה מעל אחוז החסימה עם 4 מושבים, כשהיא מקבלת 3.7% מסך הקולות. כך גם מפלגת רע"מ של מנסור עבאס ששומרת על כוחה עם 4 מושבים (3.5%).

מי שלא עוברת ונמצאת מתחת לאחוז החסימה, זו מפלגת 'מרצ' שזוכה ב-2.6% תמיכה בלבד, זאת בעוד המפלגה השיגה בבחירות האחרונות 7 מושבים ונכנסה לקואליציה אחרי שנים רבות באופוזיציה ללא השפעה ושליטה במוקדי הכוח של המדינה.

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

לפי הסקר, גוש מפלגות האופוזיציה החוסות תחת התמיכה בבנימין נתניהו משיג לפי הסקר 59 מושבים בכנסת הבאה, לעומת גוש הקואליציה הנוכחית שמשיג 54 מושבים בלבד, כש'הרשימה המשותפת' בתווך עם 7 מושבים.

איחוד שלוש מפלגות בראשות ליברמן, בנט וסער

סקר המנדטים של מכון פאנלס פוליטיקס בדק גם אופציה שמפלגות 'ימינה', 'תקווה חדשה' ו'ישראל ביתנו' מתמודדות ברשימה מאוחדת וכך גם 'העבודה' ו'מרצ'. במקרה שכזה התוצאה הינה: הליכוד - 35 מושבים, יש עתיד עם 20 מושבים, מפלגת בנט-סער-ליברמן זוכה ב-12 מושבים, ש"ס שומרת על כוחה עם 9 מושבים, איחוד של העבודה ומרצ זוכה ב-9 מושבים, הציונות הדתית מתחזקת גם היא בשני מושבים ל-9, הרשימה המשותפת מתחזקת גם היא ל-8 מושבים, יהדות התורה שומרת על כוחה עם 7, כחול לבן נחלשת במושב ל-7 ורע"מ ששומרת על כוחה גם היא עם 4 מושבים.

סער ובנט. צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90.

לפי תוצאה זו מפלגות הקואליציה זוכות ב-52 מושבים בכנסת הבאה, ומפלגות האופוזיציה שתומכות בנתניהו זוכות ב-60 מושבים בכנסת, כשהרימה המשותפת בתווך עם 8 מושבים.

ומה יקרה אם בן גביר וסמוטריץ' מתפצלים

הסקר בדק גם תרחיש שבו בן גביר רץ בבחירות הבאות עם רשימתו 'עוצמה יהודית', באופן עצמאי ונפרד מ'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' - במקרה כזה עוצמה יהודית של בן גביר מקבלת - 6 מושבים, ואילו הציונות הדתית של סמוטריץ' מקבלת 5 מושבים. הוי אומר 11 מושבים כשהם רצים, לעומת 9 מושבים אם הם רצים בנפרד. אולם במקרה שכזה, מי שתאבד מושבים זו מפלגת 'הליכוד' שתרד בתרחיש שכזה ל־32 מושבים במקום 35.

ומהן סיכויה של מפלגה בראשות עמיחי שיקלי

לפי סקר 'מכון פאנלס' וג'רוזלם פוסט ו'מעריב', רשימה חדשה בראשות חבר הכנסת עמיחי שיקלי מתקרבת לאחוז החסימה ומקבלת - 2.7%. הקולות שמקבל שיקלי מגיעים בעיקר ממצביעי 'ימינה', 'הציונות הדתית' ו'הליכוד'.

וגם, עד כמה האזרחים מרוצים מהממשלה המכהנת

בתשובה לשאלה, 'האם אתה מרוצה מתפקודו של נפתלי בנט כראש הממשלה', 65% ממשתתפי הסקר השיבו כי הם לא מרוצים, 30% - מרוצים, ו-5% השיבו כי אין להם דעה בנושא.

כמו כן בדק הסקר, 'האם אתם מעוניינים להקים קואליציה בשיתוף מפלגה ערבית': 69% השיבו כי אינם מעוניינים בכך, 22% מעוניינים ואילו ל-9% אין דעה בנושא.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום