המועמד האנטישמי: "היהודים שולטים בהרבה פוליטיקאים"

מועמד רפובליקני לקונגרס בקליפורניה, פתח בהתלהמות אנטישמיות את הקמפיין שלו, ואמר שהקהילה היהודית שולטת בפוליטיקה האמריקנית. לדבריו: "השדולה הפרו-ישראלית שולטת בהרבה מהפוליטיקאים האלה בוושינגטון"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 27.5.2022 | 09:49

גרג ראת'ס | צילום: מתוך הפייסבוק שלו

במהלך פורום מועמדים לקונגרס האמריקני שהתקיים ב-20 במאי בקליפורניה, גרג ראת'ס, שמתמודד בפריימריז ב-7 ביוני במחוז הקונגרס ה-40 בקליפורניה נגד שלושה מועמדים נוספים, אמר כי השדולה הפרו-ישראלית "שולטת בהרבה מהפוליטיקאים האלה בוושינגטון".

בדבריו אמר ראת'ס: "אני אעבוד עם המנהיגים של הישראלים, והם חזקים, זאת הבעיה, הרגע הזכרתם את 'אייפאק' השדולה הישראלית בוושינגטון, הם קיבלו כסף והם שולטים בהרבה מהפוליטיקאים האלה", עוד אמר: "והצד השני, הפלסטינים, אין להם כוח. אז הכסף הולך, הפוליטיקאים האלה הולכים לאן שהכסף נמצא, למרבה הצער". עם זאת, באתר הקמפיין של ראת'ס נכתב "אני אתמוך בישראל", ככל הנראה כי הוא זקוק לקולות של תומכי ישראל.

ההתלהמות האנטישמית של ראת'ס באה במהלך פורום מועמדים של הקרן האסלאמית של מחוז אורנג' ב-20 במאי, שם שמעו את הטענה הרפובליקנית כי תמיכת ארה"ב בישראל נקנית ומשולמת על ידי "הקהילה היהודית". ראת'ס, שמתמודד נגד חברת הקונגרס הרפובליקנית יאנג קים במחוז הקונגרס ה-40 של קליפורניה, קרא גם "לרסן" את סיוע החוץ של ארה"ב לישראל.

החלטתו להופיע בפורום המועמדים היא החלטה מוזרה עבור איש קונגרס רפובליקני. מנהיג הקרן האיסלאמית של מחוז אורנג', שייח' טאריק אתא, כינה את ישראל "ישות ציונית דמות נאצית, אפרטהייד, גזענית, תוקפנית, רודנית, מרושעת, הורגת ילדים".

בנוסף לקריאתו לצמצם את הסיוע של ארה"ב לישראל, ראת'ס תמך בשליחת סיוע אמריקאי לרשות הפלסטינית, מדיניות שממשל ביידן חידש בשנת 2021. במהלך אותה שנה שלחה ארצות הברית לרשות הפלסטינית יותר מ-360 מיליון. "אם אנחנו עוזרים למדינה אחת, אנחנו צריכים לעזור לשנייה, כי כל מדינה צריכה להגן על עצמה", אמר ראת'ס על ישראל והרשות הפלסטינית בפורום בשבוע שעבר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום