מייסד טוויטר הודח מהחברה: "סייע למאסק לעצור את העסקה"

ג'ק דורסי נפרד אתמול מדירקטוריון טוויטר 16 שנה אחרי שייסד את הרשת החברתית הפופולרית וחצי שנה לאחר שפרש מתפקיד המנכ"ל | דוקסי הודח לאחר שהואשם בסיוע לאילון מאסק לעצור את הליך קניית החברה 

חזקי ניימן | חדשות בעולם 27.5.2022 | 13:53

אילון מאסק | צילום: צילום מסך

דירקטוריון טוויטר ואילון מאסק אמנם הסכימו על רכישה תמורת 44 מיליארד דולר, אך כעת כבר לא בטוח בכלל שאותה עסקה תצא לפועל. אחרי שורת התבטאויות בנושא כמות הבוטים בפלטפורמה, מאסק צייץ כי כרגע "העסקה לא יכולה להתקדם". מייסד החברה, ומי ששימש כמנכ"ל עד לא מזמן, ג'ק דורסי נזרק מדירקטוריון החברה שייסד אחרי 16 שנה. לפי דיווחים, דורסי הודח לאחר ש"תקע סכין בגב הדירקטוריון" וסייע למאסק לעצור את מהלך העסקה בניגוד לאינטרסים של בעלי המניות.

לא ברור מה התמורה שדורסי יקבל עבור העזרה שהעניק למאסק, אך התבטאויותיו בשבועות האחרונים יישרו קו עם אלו של מייסד יצרנית המכוניות החשמליות, כמו למשל ההכאה על חטא חסימת חשבונו של דונלד טראמפ.

על פי הדיווח בכלכליסט, דורסי ומאסק מנהלים מערכת יחסים חמה, ומנכ"ל טוויטר לשעבר הביע תמיכה נלהבת בעסקת הרכישה. עם זאת, הוא מחזיק כיום כ-2.4% ממניות הרשת החברתית, כך שאין לו משקל גדול בהתנהלותה. ההחלטה העסקית האחרונה הרצינית שלו הייתה חסימת חשבונו של טראמפ - אך הוא מאז לא הפסיק לומר בתקשורת שזו הייתה "טעות" ושהשתקה של חופש הביטוי לא צריכה להיות חלק מסט השיקולים העסקיים של חברה.

דורסי אינו נחשב לתומך טראמפ - להיפך, דמותו הציבורית היא של היפי למרות שמדובר באיש עסקים משופשף שלו מיזמים אחרים כגון חברת התשלומים סקוור וכן כמה מיזמי קריפטו. ועדיין, השפעתו על הרכישה העתידית הפוטנציאלית מתבטאת בקרבתו למאסק ובאופן כללי בהשפעתו על האווירה בקרב העובדים. אלה אגב כבר החלו ליישר קו עם השקפותיו של מאסק כפי שפורסם באתר Protocol היום - הדוגמה המובהקת ביותר היא מנכ"ל החברה, פאראג אגאוואל, ששינה את גישתו ב-180 מעלות בין הצהרותיו לפני שנתיים לבין תמיכתו כיום בשמירה על "חופש הביטוי".

המנכ"ל אינו היחיד שהתאים את דעתו לזו של מאסק - גם סמנכ"ל הכספים נד סגל הדהד דברים שמאסק אמר בעבר על רצון להוסיף מהנדסים לצוות העובדים. גם היועץ המשפטי של טוויטר, שון אדג'ט, אמר בשיחת המשקיעים האחרונה שהחברה היא פורום ציבורי ושהיא "משרתת את השיח הציבורי". דברים אלה גם הם נאמרו על ידי מאסק בעבר שכינה את טוויטר: "כיכר העיירה הציבורית בפועל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום