עמית סגל יוצא להתקפה נגד 'חברי הכת': כנופייה צבועה ומתחסדת

הפרשן הפוליטי עמית סגל נמצא מאז סוף השבוע תחת מתקפה משמאל אחרי שהציג באולפן שישי שאלת סקר האם הממשלה נשענת על תומכי טרור, משמאל תקפו כי מדובר בהסתה וגזענות ואילו סגל טען כי השמאל איבד את השליטה בתקשורת, "זה כואב, תתרגלו" כתב סגל

חזקי ניימן | תקשורת 29.5.2022 | 14:04

עמית סגל ברקע הסקר שעורר סערה | צילום: מתוך הטוויטר של עמית סגל

הרשתות החברתיות געשו מאז אמש אחרי שבסקר המנדטים שפורסם בסוף השבוע ב'חדשות 12' וגילה כי רוב הציבור הישראלי רואה את סופה של הממשלה קרב נשאלו הישראלים "האם אתה מסכים לטענה שהממשלה נשענת על תומכי טרור?", 47% השיבו בחיוב ו-43% השיבו בשלילה. רבע מבין מצביעי הקואליציה הנוכחית הסכימו עם הטענה.

במחנה השמאל לא ממש אהבו את ניסוח השאלה וטענו כי הוא מסית לגזענות כלפי ערבים והאשימו את מי שהגיש את הסקר, עמית סגל ב'ביביזם'. העיתונאית ענת סרגוסטי כתבה: "תגידו חדשות 12 אתם סניף של בן גביר? איזה כלי תקשורת שמחשיב את עצמו מקצועי מנסח שאלה כזאת בסקר? מה הגזענות הזאת? איזו בושה".

עמית הגיב עם צאת השבת ופנה ל'חברי הכת' כלשונו, הוא טען כי לא הוא זה שניסח את השאלה אלא מערכת 'אולפן שישי' של חדשות 12, "אם אני הייתי זה שמנסח את השאלות" כתב סגל, "הייתי בוחר בניסוח זהה". 

"הבעיה של הכנופייה", ממשיך סגל את דבריו, "אינה עם השאלה, אלא עם התשובה שנתן הציבור, איבדתם אחרי שנים את המונופול על מה שישודר. זה כואב, אבל צריך להתרגל, כי זה לא עומד להשתנות" סיכם סגל.

הבוקר התפרסם מאמר ב'הארץ' בו נטען כי שאלת הסקר היא לא פחות מאשר הסתה וגזענות. "עמית סגל (כתב? פרשן? דובר? יועץ פוליטי?) מציג את השאלה בארשת של עסקים כרגיל", נפתח המאמר בערעור הלגטימיות של הפרשן המוערך, "שאלנו עוד שאלה אחת. האם אתה מסכים עם הטענה שהממשלה נשענת על תומכי טרור". הצופים רואים את המספרים, אבל סגל גם מספק פרשנות. "רוב מקרב בעלי הדעה חושב שכן — 47% מסכימים, 43% לא מסכימים". הוא עושה בשבילנו את המתמטיקה המסובכת: "רבע ממצביעי הקואליציה הנוכחית אומרים כן, הממשלה נשענת על תומכי טרור".

בהמשך המאמר ב'הארץ' נכתב, "מניין בדיוק באה ההגדרה הזאת, תומכי טרור, בנוגע למפלגות הערביות? זהו מטבע לשון שנולד בקמפיין של נתניהו. הקול קולו של סגל, אבל הידיים ידי נתניהו. נתניהו, אגב, זכה בסקר שהציג סגל — שוב — להצלחה מסחררת, גם באופן אישי כמועמד לראשות ממשלה, וגם כחלק מהליכוד. בשאלת הסקר הדהד סגל את דברי אדונו, נתן להם תוקף (הנה, 47% אכן חושבים שמדובר בתומכי טרור) וסייע ביצירת הקבלה, מילים נרדפות, בתמימות, בפרצוף נער הבר־מצווה הקבוע שלו, בין מפלגות ערביות ואולי גם מפלגות שמאל — נניח, מרצ — לבין תומכי טרור. קוראים לזה הסתה. ולכל מי שאפשרו את הסקר הזה, ואת שידורו, היה בה חלק".

המאמר ב'הארץ' לא היה היחיד, עיתונאים רבים מהשמאל התלוננו על השאלה בסקר. העיתונאית איריס לאעל כתבה: "הנה שאלות מדוייקות יותר לסקר של ערוך 12: א. האם כשנתניהו רצה להקים קואליציה עם רע״מ הוא התכוון להקים ממשלה עם תומכי טרור? ב. האם רע״מ הם תומכי טרור רק כשהוקמה ממשלה בלי נתניהו? ג. האם ממשלה עם בן גביר שאלילו הוא רוצח ההמונים ברוך גולדשטיין, היא ממשלה שנשענת על תומכי טרור?".

עיתונאית הארץ שירין פלאח סאאב הוסיפה: "בנימה אישית ועצובה; הסיפור כאן לא רק הסקר של ערוץ 12, אלא כיצד ערבים נתפסים בעיניי יהודים בישראל. ודווקא בגלל שהאמנתי שמעולם זה לא יקרה, עם כל הרצון שלי לשותפות אמיתית והוגנת-הסקר הזה מבחינתי הוא סטירת לחי מכאיבה. כי זה משקף את עומק השנאה; דה-הומניזציה וההסתה כלפי ערבים אשר הם".
גם נועה לנדאו מ'הארץ' הצטרפה לטענות: "הצעות נוספות לסקרים בחדשות: האם אתה מסכים עם הטענה ״מוות לערבים״? האם אתה מסכים עם הטענה ״שיישרף להם הכפר״? מתוך סולם של 1-10, האם אתה מסכים עם הטענה שהגיע הזמן לנכבה שנייה?".

סגל לא נשאר אדיש למאמר ותקף את 'הארץ': "התרגשתי, דמעתי ואף השעיתי את עצמי לאחר ש״הארץ״ הגדיר הבוקר את השאלה על תמיכה בטרור כ״הסתה לגזענות״. אבל אני רק שאלה: למה כשהארץ מפרסם אשתקד סקר עם שאלות על שנאת ערבים ושלילת זכות הצבעה מהם זה בסדר? והתשובה: בוודאי לא כי הארץ הוא כת צבועה, מתחסדת, שונאת ומשתיקה".

נזכיר כי עיתון 'הארץ' פרסם לא פעם מאמרים מסיתים כלפי ציבור הימין והמגזר החרדי באחרונה אף הורה בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות להסיר מאמר שנאה של אורי משגב שקרא לצאת לאינתיפאדה נגד החרדים' ב'הארץ' סירבו להתייחס לדברים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום