ביוזמת ארה"ב: 22 מדינות נגד ועדת החקירה לישראל

המדינות הצטרפו ליוזמת ארה"ב וגינו בהודעה חריפה את ועדת החקירה שהקימה המועצה לזכויות אדם בעקבות מבצע 'שומר החומות' | לפיד: "יום שבו המוסריות גוברת על הצביעות"

מאיר גלבוע | מדיני 13.6.2022 | 19:20

ההריסות ברצועת עזה | צילום: Atia Mohammed/Flash90

22 מדינות פרסמו היום (שני) הודעה חריפה כנגד ועדת החקירה שהקימה המועצה לזכויות אדם בעקבות מבצע 'שומר החומות'. ההצהרה, יוזמת ארה"ב, תוקפת בצורה קשה את הסמכות שניתנה לוועדה ומגדירה את הקמת הוועדה כדוגמא נוספת של היחס הלא פרופורציונלי שמקדישה הוועדה לישראל, יחס שלפי ההודעה, חייב להיפסק.

שר החוץ יאיר לפיד אומר בעקבות ההודעה כי "זה יום של שינוי במועצה לזכויות אדם. יום שבו המוסריות גוברת על הצביעות. מספיק עם היחס המוטה. מספיק עם האובססיה לישראל. אני רוצה להודות לארצות הברית, ולידידי מזכיר המדינה בלינקן, על הובלת מהלך כל כך חשוב וכל כך נחוץ, ולכל אחת ואחת מהמדינות החתומות על ההצהרה. אני מקווה שהמועצה לזכויות אדם תבין את המסר החד שעובר בהצהרה, תבטל את ועדת החקירה שנולדה בחטא ותתחיל לעסוק בזכויות אדם כפי שהייתה צריכה לעשות מיום הקמתה".

רשימת המדינות החתומות: אוסטריה, בולגריה, ברזיל, קנדה, קמרון, קולומביה, קרואטיה, אסווטיני, גרמניה, גואטמלה, הונגריה, ישראל, ליבריה, איי מרשל, מיקרונזיה, נאורו, צפון מקדוניה, הולנד, פלאו, טוגו, בריטניה, ארה"ב.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום