רוסיה זועמת על התקיפה, השגריר נקרא לשיחת נזיפה

סגן שר החוץ הרוסי זימן את שגריר ישראל במדינה וזעם בפניו על תקיפת חיל האוויר בשדה התעופה בדמשק, לטענתו, משלוח הומניטרי של האו"ם התעכב בעקבות התקיפה הישראלית ומיליוני סורים לא קיבלו סיוע

חזקי ניימן | מדיני 15.6.2022 | 21:08

אלכס בן צבי | צילום: ויקיפדיה

שגריר ישראל ברוסיה, אלכס בן צבי זומן לשיחה במשרד החוץ במוסקבה והביעו בפניו מחאה על התקיפה הישראלית נגד שדה התעופה הבינלאומי של דמשק, והפגיעה במסלול ההמראה.

סגן שר החוץ הרוסי הביע דאגה רצינית מהתקפת חיל האוויר הישראלי ב-10 ביוני על שדה התעופה האזרחי של דמשק, שפגעה במסלול, בציוד הניווט ובמבנים, וגרמה לנזק לתעבורה אווירית אזרחית בינלאומית. גם מסירת האספקה ​​ההומניטרית למיליוני סורים, שבוצעה על ידי שירות התעופה של האו"ם, הופרעה בעקבות התקיפה.

לשגריר נמסר כי מההסברים שהתקבלו מהצד הישראלי וניסו להצדיק את התקיפה בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק נראית לא משכנעת וכי מוסקבה ממתינה להבהרות נוספות, בין היתר במסגרת המנגנון הרוסי-ישראלי הקיים למניעת תקריות מסוכנות בכיוון הסורי.

בצילומי לווין שפורסמו היום ב'כאן 11' נראה שיקום שדה התעופה בדמשק במקביל בכמה נקודות פגיעה- אזרחיות וצבאיות. לפי הדוח, צפי תיקון הנזקים בתקיפה שיוחסה לישראל והשמשת שדה התעופה לפעולה הוא יום שני הקרוב.

משרד התחבורה בדמשק אישר בסוף השבוע כי מסלולי ההמראה והנחיתה של הנמל מושבתים לאחר שנפגעו בכמה מקומות בתקיפה. עוד נמסר כי אולם נוסעים בנמל ניזוק. בשל השבתת הפעילות בנמל המטוסים הנוחתים הופנו לנמל התעופה בחלב. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום