כך לוחצת ארצות הברית על ישראל להימנע מצעדים חד-צדדיים

לקראת ביקורו הראשון של ביידן כנשיא ארה"ב: וושינגטון מודאגת במיוחד מהתוכנית הישראלית לקדם את בניית ההתנחלויות באזור יו"ש, והרשות מאיימת להוריד את דירוג הקשרים אם צעדים כאלה יימשכו. עוזריו של ביידן גם קראו לישראל להפסיק פעולות צבאיות כגון הריסות ופינוי בתים

יענקי פרבר | מדיני 16.6.2022 | 07:29

ביידן ובנט בבית הלבן | צילום: אבי אוחיון, לע"מ

הממשל האמריקני דוחף את ישראל להימנע מנקיטת צעדים חד-צדדיים שיפגעו עוד יותר בקשרים עם הפלסטינים לקראת ביקורו הראשון של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בישראל וביהודה ושומרון בחודש הבא, לראשונה כנשיא, כך אמרו שני גורמים ישראלים ופלסטינים ל-The Times of Israel.

המסרים הועברו בסדרת פגישות של משלחת אמריקאית שהגיעה לארץ כדי לקיים פגישות עם בכירים ישראלים ופלסטינים במהלך השבוע האחרון. פגישות ושיחות אחרונות שקיימו פקידים אמריקאים עם בכירי הרשות הפלסטינית "הדליקו נורת אזהרה" לוושינגטון בנוגע לדחיפות הבעיה והשפל שאליו צנחו הקשרים הישראלים-פלסטינים, כך אמר מקור המכיר את הנושא.

ארה"ב מודאגת במיוחד מהמאמץ הישראלי לקדם את מה שהמבקרים מכנים תוכנית בנייה של התנחלויות "יום הדין" באזור E1 ביהודה ושומרון. לאחר עיכובים חוזרים ונשנים עקב לחץ בינלאומי, משרד הביטחון יעלה את הפרויקט לדיון ב-18 ביולי, במהלכו יועלו התנגדויות משפטיות לתוכנית וככל הנראה יידחו.

על פי הדיווח, המשלחת המבקרת בראשות עוזרת מזכירת המדינה האמריקנית, ברברה ליף, דחקה בישראל לבטל את הדיון, שיתקיים ארבעה ימים בלבד לאחר ביקורו של ביידן, כך אמרו הגורמים הישראלים והפלסטינים ל-Times Of Israel.

הפלסטינים מתנגדים לתוכנית, בה ייבנו 3,412 בתים בין מעלה אדומים לירושלים, (במרכז יהודה ושומרון) מה שיביא לפירוק הרצף בין השכונות הפלסטיניות במזרח ירושלים והערים הפלסטיניות רמאללה ובית לחם.

העוזרים של ביידן גם קראו לישראל להפסיק פעולות צבאיות כגון הריסות בתים ופינוי בתים בגדה המערבית ובמזרח ירושלים וכן פשיטות על ערים פלסטיניות בשטח A ביו"ש, שאמורות להיות בשליטה מלאה של הרשות הפלסטינית. הצבא הישראלי נכנס באופן סדיר לשטח A, אך פעולות כאלה גברו בחודשים האחרונים על רקע גל טרור קטלני שגבה את חייהם של 19 בני אדם.

השרים הישראלים שנפגשו עם ליף, מצידם, סירבו להתחייב להקל על הפעולות הצבאיות בגדה המערבית, ואמרו שהן נפתחות על בסיס כורח ביטחוני, כך אמר הגורם הישראלי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום