80 עובדים יפוטרו: המפעל הודיע על סגירה

מפעל אמיליה קוסמטיקס בירוחם המעסיק 80 עובדים הודיע על סגירה עקב הפסדים שנבעו בין היתר בעקבות התייקרות מחירי התשומות והתגברות התחרות עם יצרנים מחו"ל והמעבר לייבוא

קובי ברקת | כלכלי 16.6.2022 | 20:37

שער סגור. אילוסטרציה | צילום: unsplash

הנהלת מפעל "אמיליה קוסמטיקס" שבירוחם, הודיעה הערב (חמישי) לעובדיה על סגירה.

על פי הודעת ההנהלה, "תוך כמה שבועות הדלתות ייסגרו והייצור המקומי יגיע לסיום". זאת, בעקבות הפסדים משמעותיים שרשמה החברה מפעילות המפעל בעבר. 

במפעל מועסקים כיום כ-80 עובדים, ובהנהלה גיבשו הסכם מותנה עם חברה אחרת שפועלת בתחום שעשוי לאפשר לעובדים למצוא עבודה חלופית.

מהמפעל נמסר כי למרות צעדי התייעלות שנעשו במפעל, התייקרות מחירי התשומות והתגברות התחרות עם יצרנים מחו"ל והמעבר לייבוא הביאו להחלטה.

בדיווח לבורסה נכתב כי "ההחלטה על סגירת הפעילות התקבלה לאור הפסדים מתמשכים של קוסמטיקס בפעילותה, הן בישראל והן בארה"ב, אשר נובעים בעיקר מהתגברות התחרות בתחום, יבוא מתחרה והסרת חסמים, ועליית מחירי חומרי הגלם ותשומות הייצור. דירקטוריון קוסמטיקס אינו צופה כי מגמה זו תשתפר בעתיד הנראה לעין".

ראש מועצת ירוחם, טל אוחנה, מסרה בתגובה לסגירת המפעל: "אנחנו נערכנו מבעוד מועד לתרחיש הזה. לשמחתנו, כבר בימים הקרובים יתקיימו ריאיונות לעובדים במפעל התרופות המצליח שלנו ובסוכנות הביטוח שפתח בירוחם אודי דגן. המטרה מבחינתנו היא לאפשר לכל עובד ועובדת הזדמנות לתעסוקה איכותית יותר, בשכר גבוה יותר, לצד הכשרה מקצועית שאנחנו נממן עבורם".

"ליבי עם העובדים שהקדישו את שנותיהם היפות להצלחתו. ניסיון העבר מלמד שהתחלות חדשות מביאות עימן הזדמנויות צמיחה", המשיכה אוחנה. "אני באופן אישי אלווה את 17 העובדים הללו, שמגיעים עם מוטיבציה ומסירות גדולה לביתם החדש".

יו"ר ועד העובדים במפעל, יגאל חזות התייחס אף הוא והאשים: "הנהלת המפעל לא עדכנה אותנו. זה הגיע לנו בבום. מודיעים שהולכים הביתה אבל אף אחד לא מבטיח לנו שהמפעל שהם מדברים עליו ייקח את העובדים שלנו אליו. כרגע מתאריך ה-15.7 אנחנו ללא עבודה. גם ההליך היה מהיר. ביום אחד גם הודיעו על הסגירה וגם קיבלנו מכתב פיטורים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום