אמנון אברמוביץ' חושש מחזרתו של בנימין נתניהו

הפרשן הפוליטי אמנון אברמוביץ' מתייחס למה שנראה כמו נקודת האל חזור של הקואליציה והזהיר כי "אם נתניהו שב לשלטון בהרכב זה, היעד המרכזי - לפצפץ את מערכת המשפט" | "אנו אמורים לראות דברים שלא היינו מאמינים שיקרו"

קובי עוזיאלי | תקשורת 17.6.2022 | 16:17

אמנון אברמוביץ'/בנימין נתניהו | צילום: פלאש 90

חרף ההתרחשויות הרבות במשכן הכנסת שנדמה שמקרבות את סוף ימיה של הממשלה, שבוע נוסף ומלא ברעידות משנה עבר על חברי הכנסת. האם מערכת בחירות היא תרחיש בלתי נמנע, וממשלת השינוי סופה פירוק? סביב שאלה הרת גורל זו ביקש גיא פלג לשוחח ברדיו 103FM עם הפרשן הבכיר אמנון אברמוביץ' מ'חדשות 12', שחווה דעתו על הלך הרוח המתרחש במשכן הכנסת, וטען כי יש להבדיל בין הממשלה לבין הקואליציה.

"הממשלה הזו, שהיא כמובן לא פסגת חלומותיי, כי היא בהחלט ממשלה ימין מהמרכז, היא בהחלט ממשלה שעושה ועשתה דברים טובים, ואת זה אי אפשר להכחיש. מתקציב חוק הסדרים, דרך לחימה בפשיעה, השקעות בתחבורה, וכן הלאה. היא עושה בהחלט דברים טובים, אבל הקואליציה לעומת זאת היא שבירה וצנומה מאוד, ועשויה להתפורר בכל רגע", הסביר אברמוביץ'.

ובאשר ללוחות הזמנים? אם אתה ממקם את זה על ציר הזמן? מתי זה עלול לקרות?

"אני לא יודע להעריך או לנחש. זו ממשלה שיכולה ליפול בשבוע הבא, או לסיים את פגרת הקיץ ולהמשיך גם לאחר מכן. ממש קשה לי לצפות את פני העתיד", הדגיש הפרשן הבכיר. בהמשך דיבר על שיטת הבחירות הפנימיות, ואמר: "יש פה תופעה שאנחנו רואים לנגד עינינו, תקרא לה 'תופעת שיקלי' או 'תופעת סילמן', או איך שאתה רוצה. מדובר באנשים שמעולם לא נבחרו, וקיבלו מתנה. אם תרצה אז אנשים שנכנסו למקום עבודה וקיבלו רכב, אבל עוזבים את מקום העבודה ולוקחים את הרכב איתם. אנשים שנוסעים ברכב גנוב, בלי רישיון, ואפילו מתגאים בזה".

אולי אין בעיה בשיטה, אולי הבעיה בשיקול הדעת של יושבי ראש המפלגה?

"השיטה היא לא רק טכנית, היא גם מהות. אם נסתכל על טביעת עין לבני אדם אז בוודאי שבנט שגה קשות עם שיקלי וסילמן, וניצן הורביץ הגריל או דג את הגברת זועבי, אז יש כאן בהחלט טביעת עין לקויה של אנשים".

תראה איזה אנשים יאיר לפיד הכניס לרשימה שלו.

"לך קצת אחורה - תנועת קדימה למשל, הכניסה מסה איכותית של אנשים. אנשים בעלי זכויות, פרופסורים ידועים וכן הלאה, זו רשימה איכותית שלא הייתה עוברת פריימריז".

אז הבעיה היא לא השיטה. הבעיה היא שיקול הדעת. לא?

"מצד שני, כשאתה נופל פעם אחר פעם עם אנשים שונים אתה לא יכול להשאיר את הכל לתביעת העין של המנהיג, אתה צריך איזשהו מנגנון פנימי. למשל, ברשימה שהורכבה על ידי ראש מפלגה אז שכל חברי הכנסת ישאירו מכתב התפטרות נצור. ככה, ברגע שהממשלה לא מתאימה להם, והיא בחרה בנתיב לא נכון או בדרך לא נכונה לשיטתם אז הם לא יכולים לקחת את הרכב ולהסתלק איתו. אתה מוריד אותם מהכביש".

עוד הוסיף אברמוביץ': "המצב שנוצר פה הוא לא מאפשר לממשלה הזו לעבוד והוא בלתי מוסרי מבסיסו. אם אתה מעלה אותי טרמפ לרכבך, ואני רואה שאתה מוריד אותי ביעד שאני לא צפיתי אותו, ביעד שאני לא רציתי אני אומר לך סליחה, תעצור בשולי הדרך ואני יורד מהרכב".

לסיום התייחס לחזרתו האפשרית של נתניהו לשלטון, וטען: "אם נתניהו מגבש רוב של 61 או יותר וחוזר לשלטון בהרכב הזה, היעד המרכזי, אולי היחידי יהיה לפצפץ את מערכת המשפט", הוסיף, "אנו אמורים לראות דברים שלא היינו מאמינים שיקרו".

עריכה: עדן בן ארי, 103FM 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום