הנהגים נגד "שרת הטיקטוק": השביתה בתחב"צ - גם מחר

מחר (שני) ישבתו אלפי נהגי האוטובוסים, במחאה על תנאי השכר שלהם ועל העלייה במקרי האלימות נגדם | מדובר בקווים השייכים לחברות אלקטרה אפיקים, אקסטרה, תנופה, דן באר שבע, בית שמש אקספרס וקווים

חזקי ניימן | רכב ותחבורה 19.6.2022 | 07:45

אילוסטרציה | צילום: unsplash

אלפי נהגי אוטובוס מחברות אלקטרה אפיקים, אקסטרה, תנופה, דן באר שבע ובית שמש אקספרס, שבתו בערב שבת בין השעות 10:00 ל-12:00, במחאה נגד שרת התחבורה מרב מיכאלי, שלטענתם מסרבת להיפגש איתם כדי לדון בשיפור שכרם ותנאי עבודתם.

הנהגים המוחים מתריעים על מחסור של אלפי נהגים. עם תחילת השביתה יצאו עשרות נהגים למחאה, וחלקם אף חסמו כבישים - כמו בשדרות יצחק רגר בבאר שבע. באשדוד הנהגים אף הבעירו אש מחוץ לתחנה המרכזית, וקבוצת נהגים חסמה את צומת גהה.

מחר (שני) מתכוונים הנהגים לשבות שוב. מדובר בהחרפת המאבק של נהגי האוטובוסים כנגד תנאי העסקתם וביטחונם האישי, והיא מצטרפת להשבתה קיימת שכבר אושרה בבית הדין לעבודה של נהגי התחבורה הציבורית המשתייכים לארגון "כוח לעובדים", ששבתו בשבועיים האחרונים בימי שני בין השעות 05:00 ל-08:30. הנהגים דורשים לשפר דרמטית את שכרם, להכיר בהם כעובדי ציבור, לפעול להפסקת האלימות נגדם ולהתקין שירותים בכל מסוף.

השביתה התרחשה לאחר דיונים ממושכים של נהגי האוטובוסים המאוגדים בהסתדרות הלאומית בבית הדין לעבודה, אחרי משא ומתן עם נציגי המדינה ואחרי מחאה שכוונה בעיקר נגד מיכאלי, אותה הם מכנים "שרת הטיקטוק". בדיונים עם ההסתדרות הלאומית, נציגי משרד התחבורה והאוצר הבהירו כי לא ניתן להעלות את שכר הנהגים עד שיעבור תקציב חדש לשנת 2023.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום