במשרד הבריאות שוקלים להחזיר את חובת המסכות

במשרד הבריאות נערכים לפתחו של גל שישי, ושוקלים להחזיר את חובת עטיית המסכות בחללים סגורים, כולל בתחבורה הציבורית. "ככל שאנחנו מתרחקים יש וריאנטים יותר מתקדמים"

אלי קליין | בריאות 19.6.2022 | 15:15

שר הבריאות | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

‏העלייה בתחלואה: ד"ר טל ברוש, מרכז הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות, אומרת ב'כאן חדשות' לגבי העלייה בתחלואה והאפשרות שחובת חבישת המסכות תשוב: "לגבי המסכות אני בעד להחזיר את חובת עטייתן במקומות סגורים. שכל אחד יחשוב על כמה אנשים הוא מכיר שהם חולים בשבועיים האחרונים. בקצה של כל גל תחלואה יש אנשים רגישים יותר".

עוד אמרה:‏‎ "ככל שאנחנו מתרחקים ויש וריאנטים יותר מתקדמים, כך יותר קשה להגן עם החיסונים. עדיין החיסון מקנה הגנה מאוד גבוהה מתחלואה קשה".

לפי נתוני משרד הבריאות נכון להבוקר (ראשון), ישנם 158 חולי קורונה, שמאושפזים במחלקות השונות בבתי החולים ברחבי ישראל, כאשר מצבם מוגדר קשה. מהשוואת הנתונים של משרד הבריאות, ביום ראשון בשבוע שעבר, אושפזו אז במחלקות השונות בבתי החולים ברחבי ישראל – 106 חולי קורונה במצב קשה, מה שמראה על זינוק.

מנגד ד"ר עדי ניב יגודה, מומחה למדיניות בריאות, אומר כי "כיום מספר המאומתים היומי בבדיקות מוסדיות אינו נותן אינדיקציה מהימנה לשיעור התחלואה בקהילה – לכל היותר זה יכול להצביע על מגמה כמו עליה או ירידה בעוצמת התחלואה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום