בד"ה: משב"ק האדמו"רים הלך לעולמו

הלך לעולמו הרב החסיד רבי שמחה הרשקוביץ, משב"ק אדמו"רי קרעטשניף ירושלים. הלוויתו תתקיים הלילה

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 19.6.2022 | 23:57

הרה"ח רבי שמחה הרשקוביץ ז"ל | צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בצער גדול הגיעה הערב (ראשון) הבשורה המרה על פטירתו של הרב החסיד רבי שמחה הרשקוביץ זצ"ל, משמש בקודש רבות בשנים בחצר הקודש קרעטשניף ירושלים והוא בן 76 בפטירתו.

המנוח זצ"ל נולד בהונגריה, לאביו רבי דוד ז"ל. למד בילדותו בחיידר סאטמר בחיפה וכשהאדמו"ר רבי הרשל'ה מקרעטשניף ירושלים זצ"ל פתח חיידר בקרית אתא היה מראשוני התלמידים, כשלידו בספסל הלימודים היה הרבי שליט"א. כשעבר אביו לירושלים למד בישיבתו של הגרמ"א פריינד זצ"ל, לימים גאב"ד ירושלים.

כשגדל עבר ללמוד בישיבת קרעטשניף בקרית אתא והתעטר בכתר ההוראה. הוא היה תלמיד חכם עצום וסיים פעמים רבות ש"ס בעיון.

בהגיעו לפרק האיש מקדש נשא לאישה את רעייתו, בתו של אחד המיוחד מזקני חסידי קרעטשניף רבי אליהו כהן זצ"ל מקוממיות. לאחר נישואיו עבר להתגורר בשיכון קרעטשניף בקרית אתא והיה מראשוני המשתכנים במקום.

כעבור זמן מועט לקחו האדמו"ר זצ"ל לכהן כר"מ בישיבה, שם פקע שמיה במסירת שיעורים נפלאים ועמוקים.

בשנת תשל"ה ביקשו האדמו"ר זצ"ל שיתמנה לגבאי וכולם ראו אז את התמדתו ויגיעתו בתורה כשישב וקיבל קהל עם גמרא. ובין כתיבת קויטל מיד חזר לעיין בגמרא לפניו.

מכריו מספרים כי המנוח היה מקבל כל אדם במאור פנים מיוחד. והרבי זצ"ל התבטא עליו: "א האלבע ישועה פויעלט מען שוין אויס ביי רבי שמחה" (חצי ישועה פועלים כבר אצל ר' שמחה).

כשעבר האדמו"ר זצ"ל לעיר ירושלים בתחילת שנות המ' עבר יחד עם רבו ועמד לימינו במסירות נפלאה עד להסתלקותו לשמי רום. לאחר הסתלקותו לשמי רום של האדמו"ר זצ"ל דבק בלו"נ בבנו ממלא מקומו האדמו"ר שליט"א.

אחד מבני משפחתו מספר ל'בחדרי חרדים': "הוא היה אציל נפש וכולו שלווה כל ימי חייו, מעולם לא התרעם ולא לרגע על המחלה, היה מכניס אורחים תמיד, ובסבר פנים יפות הי' מקבל את כל אדם, והי' אנשים ונשים זקנות שבורי לב שהתקשרו אליו לשפוך את הלב והוא הי' תמיד מקשיב להם שעות ארוכות".

זכה לגדל דורות ישרים ומבורכים. תלמידי חכמים חשובים ויקרי ערך.

מסע הלוווה בשעה 12:30 בלילה מבית המדרש קרעטשניף ירושלים ברחוב אבינועם ילין בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום