לקראת ביקור ביידן: בישראל מציבים יעד אסטרטגי מול איראן

בישראל נערכים לביקור ביידן ומתכוונים לנסות להביא לביטול "הסאנסט" - התאריך בו הסכם הגרעין פג ואיראן יכולה לשוב לתוכנית הפצצה. התוכנית הישראלית היא להביא את איראן לוויתור מלא על שאיפות הגרעין בתמורה להסרת הסנקציות

מאיר גלבוע | מדיני 20.6.2022 | 13:51

בנט וביידן בבית הלבן | צילום: אבי אוחיון, לע"מ

לקראת הגעתו של הנשיא לביקור הראשון מאז שנבחר, בישראל מזהים חלון הזדמנויות ורוצים להביא לביטולו של "הסאנסט", המועד שבו מסתיים הסכם הגרעין, אז איראן תוכל לעשות כרצונה בנושא. כלומר - המטרה היא שלא לאפשר לאיראן לחזור לקדם את פרויקט הגרעין עם מועד סיום ההסכם, במקרה שייחתם.

לדברי הפרשן הצבאי ניר דבורי, ההזדמנות לדרישה הישראלית מגיעה בעקבות התנהלות ברוטאלית של איראן בכמה מדינות, וכשהעולם פתוח יותר להקשיב לבעיה האיראנית.

בישראל רוצים להוביל מהלך בין-לאומי בנושא – כשהאסטרטגיה תהיה: הסרת העיצומים על טהראן בתמורה לפירוק הגרעין הצבאי של איראן. זה בהתאם לקו של מערכת הביטחון וראש הממשלה בנט, שהצליחו להשאיר את משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור וגם הוביל את העימות בין איראן לסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א).

בנוסף לכך, ישראל מצפה ואף תבקש מביידן לתת הצהרה מחודשת של המחויבות האמריקנית לכך שלאיראנים לא יהיה גרעין. השיחות עם הנשיא האמריקני יעסקו גם בשיתוף פעולה עמוק צבאי-מדיני ביטחוני מול התבוססות איראן במזרח התיכון, ובשת"פ מבצעי שכולל את מדינות "הסכמי אברהם", וגם את עיראק וסעודיה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום