13 ילדים בישראל יקבלו תוספת של 253.07% לגמלה

ועדת העבודה והרווחה אישרה הכפלת גמלת ילד נכה קשה. מדובר ב-13 ילדים בארץ, המונשמים וזקוקים לשני מטפלים צמודים. התוספת: 253.07% מקצבת יחיד | יו"ר הוועדה אפרת רייטן-מרום: "נדאג לכל ילד, ונוסיף תקנות גם אם מדובר בילדים בודדים בלבד"

קובי עוזיאלי | בריאות 21.6.2022 | 08:32

אילוסטרציה | צילום: unsplash

ועדת העבודה והרווחה אישרה אתמול (שני) הכפלה של גמלת הנכות לילדים עם נכות קשה במיוחד. מדובר בתוספת של 253.07% לגמלה, המיועדת ל-13 ילדים בארץ, המונשמים וזקוקים לשני מטפלים צמודים. יו"ר הוועדה אפרת רייטן-מרום, ממפלגת 'העבודה' הדגישה, "נדאג לכל ילד, ונוסיף תקנות לחוק - גם אם מדובר בילדים בודדים בלבד". היא קראה למשרד האוצר לאפשר כי אחד מהמטפלים בילד – יהיה אחד מהוריו.

על פי התקנות החדשות, מבוטח הזכאי לגמלה לפי תקנה עבור ילדו הנכה, יהיה זכאי לתוספת לגמלה בסכום השווה ל- 253.07% מקצבת יחיד מלאה אם ילדו הנכה זקוק, לדעת רופא בשל מצבו הרפואי ותלותו בזולת, לשני מטפלים.

דניאל בלנגה, רכז הביטוח הלאומי באגף התקציבים, אישר כי ניתן מקור תקציבי לתוספת זו. לדברי עו"ד יהודה הריס, נציג הביטוח הלאומי, התוספת נועדה לסייע למשפחות בהתמודדות, ולאפשר להורים לצאת לעבוד. עלות התוספת לגמלה כ-900 אלף ש"ח לשנה, והיא תחול בדיעבד ממחצית השנה הקודמת. ח"כ מופיד מרעי מ'כחול לבן' קרא להעדיף עובדים ישראלים – ורק אם לא נמצאו כאלה לאפשר עובד זר.

דפנה אזרזר, מנכ"ל ארגון אהב"ה, סיפרה כי היא מעסיקה שני עובדים-זרים, בעלות של כ-22 אלף ש"ח המטפלים בבנה – בירכה בהתרגשות על האישור. עו"ד רותי פרמינגר, נציגת קהילת פגועי הגפיים, קראה להכיר כנכה במי שנולד ללא גפה אחת. נציגי הביטוח הלאומי הודו כי כיום מוכר כנכה רק מי ששתי גפיו קטועות, והוא הציע כי אכן תתוקן גמלה של כ-50% מהגמלה הקיימת. מדובר בכ-200 ילדים כאלו בארץ, והעלות לגמלה עבורם היא כ-3.5 מיליוני ש"ח.

תמר גלפנד, פעילה למען ילדים סיעודיים, הוסיפה את העלויות הגבוהות הנלוות של משפחות המטפלות בילדים כאלו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום