המלחמה על הטריטוריה והמאבק על השליטה של הצבי

בעוד מדינת ישראל יוצאת לסבב בחירות נוסף, שלישי בחמש שנים האחרונות, אצל הצבאים בארץ הסיפור אחר. הצבי השולט לא נבחר מכוח העם אלא מכוחו הפרטי. איך זה עובד, מי מרוויח ומי מפסיד? כחובב טבע מגיל מאד צעיר, אריה סליי מספר לנו על הצבי השולט

אריה סליי | מעניין 22.6.2022 | 15:42

צבי בטבע | צילום: אריה סליי

כחובב טבע מגיל מאד צעיר, אריה סליי, מסתובב בטבע של הארץ שלנו, ונחשף יותר ויותר לטבע וליוזמות של תושבים נהדרים שעושים הכול לשמור על החיות. על הטבע הזה מספר פה אריה, בתקווה שגם אתם תדעו לשמור עליו, תוכלו להנות ממנו וחשוב לא פחות ואף יותר - לשמור עליו.

שני סוגי להקות יש אצל הצבאים, הסוג הראשון זאת הלהקה הקלאסית. היא מורכבת מזכר דומיננטי ובין שתי נקבות עד שש עשרה נקבות. המבנה השני הוא מבנה של מה שנקרא "להקת רווקים" שם נמצאים הצבאים שהמזל פחות האיר להם פנים. אז על פי מה מתבצעת הסלקציה, מי יזכה להיות בלהקה עם הנקבות, להעמיד צאצאים ומי ילך בלית ברירה אל להקת הרווקים, ויחכה בסבלנות להזדמנות הבאה שלו להשיג כרטיס כניסה לאחת הלהקות הקלאסיות על חשבון הזכר הדומיננטי שם?

בטבע כמו בטבע הכוח הוא שקובע. הדרך של צבי זכר להקים להקה מפוארת עוברת דרך כוח הזרוע שלו, או יותר נכון לומר כוח הקרניים. כל צבי חולם על הטריטוריה הגדולה ביותר, הטובה ביותר, הבטוחה ביותר, כזו שאפשר לגדל בה את דור ההמשך של הצבאים, ולכן נקבות הצבאים יגיעו אליו בשביל להעמיד את דור ההמשך שלהן. שאותו יוכלו לגדל בבטחה ועם הרבה מזון. ברגע שהזכר תופס טריטוריה הוא מסמן אותה בעזרת "תחנות ריח" תחנות הריח מסומנות על ידי צרכיו של הצבי החזק. ככה כל זכר אחר שירצה את הטריטוריה הזו ידע שהיא תפוסה, ואם הוא בכל זאת רוצה הוא מוזמן לנסות.

ואיך מנסים לקחת את הטריטוריה? נלחמים. במידה ושני הצבאים רוצים את אותה טריטוריה ואף אחד מהם לא מוכן לוותר, עוזבים את גינוני הדיפלומטיה ויוצאים למלחמה. בעזרת הקרניים כל צבי נוגח בצבי השני. כל אחד מקווה להיות האחרון שנכנע. ואם אף אחד לא נכנע, המלחמה תסתיים בפציעה של אחד מהם ולפעמים גם במוות. כי בקרב על שליטה בטריטוריה אין מקום לשניים. אצל הצבאים בשונה מבני אדם עוד אין ראש להקה חלופי.

הצבי שמנצח נשאר והמפסיד יצא לגלות בין טריטוריות. יחכה להזדמנות הבאה לקרוא טייגר על מנהיג להקה מוצלחת. ואילו הצבי המנצח יחזור לשגרה היום יומית של שמירה על גבולות הממלכה שלו. אז מתי שהצבאים מתחזקים לקראת הקרב הבא, אצלנו המנהיגים מגבירים את הדיבורים. בהצלחה לכולם.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום