אוסטרליה: מדינת ויקטוריה אוסרת להציג את הסמל הנאצי

ויקטוריה הפכה למדינה הראשונה באוסטרליה שאסרה במפורש על הצגת צלב הקרס הנאצי. ראש הממשלה הוויקטוריאני, דן אנדרוז, אמר כי "לאף אחד אין את הזכות להפיץ גזענות, שנאה או אנטישמיות"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 22.6.2022 | 15:55

יהודים באוסטרליה: אילוסטרציה | צילום: באדיבות המצלם

על פי חוק חדש בוויקטוריה, אוסטרליה, אנשים שמציגים את הסמל הנאצי בכוונה צפויים לשנת מאסר, או לקנס של 22,000 דולר אוסטרלי (15,000 דולר אמריקאי). ראש הממשלה הוויקטוריאני, דן אנדרוז, אמר כי "לאף אחד אין את הזכות להפיץ גזענות, שנאה או אנטישמיות".

כמו מקומות רבים בעולם, אוסטרליה ראתה עלייה חדה בתקריות אנטישמיות בתקופה האחרונה. לוויקטוריה כבר יש חוקים נגד דברי שנאה - אבל הם ספגו ביקורת על כך שיש להם "פערים". הדחיפה לחוק התחזקה בשנת 2020 כאשר בני זוג הניפו דגל צלב קרס מעל ביתם, והכעיסו את הקהילה היהודית המקומית.

בכירים במדינה כינו את החקיקה החדשה "רגע של גאווה". שלוש מדינות אחרות אמרו שהן יציגו חוקים דומים. "הסמל הנאצי מפאר את אחת האידיאולוגיות השנואות ביותר בהיסטוריה, התצוגה הפומבית שלו אינה עושה דבר מלבד לגרום לכאב ולפילוג נוסף", אמרה התובעת הכללית של ויקטוריה, ג'קלין סימס בהצהרה.

ישנם אישורים להצגת הסמל בהקשרים היסטוריים, חינוכיים ואמנותיים. ניתן להשתמש בו גם בהקשרים דתיים הינדיים, בודהיסטים וג'ינים - כפי שהיה במשך אלפי שנים. אנשים יועמדו לדין רק אם הם מתנגדים לבקשה להסיר את הסמל.

יו"ר הוועדה נגד לשון הרע דביר אברמוביץ' שפעל למען החוק, כינה אותו "מכה רועמת" לתנועה הניאו-נאצית. "כאשר האומה שלנו מתעמתת עם הכתם העמוק של תנועת עליונות לבנה המתחדשת שמפיצה אג'נדה מסוכנת וחסרת אנוש, הפרלמנט הזה הכריז שסמל הנאציזם לעולם לא ימצא נמל בטוח במדינתנו", אמר לתאגיד השידור האוסטרלי. החוקים החדשים ייכנסו לתוקף בעוד חצי שנה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום