צייד הנאצים הבכיר מונה כחוקר ראשי לפשעי מלחמה באוקראינה

אלי רוזנבאום היה מעורב בלמעלה מ-100 תיקים לגירוש או שלילת אזרחות מנאצים בארצות הברית, עכשיו הוא מונה לטפל בפשעי מלחמה רוסיים, התובע הכללי של ארה"ב אמר במהלך ביקור באוקראינה: "אין מקום מסתור לפושעי מלחמה"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 22.6.2022 | 15:44

המלחמה באוקראינה. אילוסטרציה | צילום: Pixabay

התובע הכללי של ארה"ב, מריק גרלנד, אמר אמש (שלישי) כי ארצות הברית תקים צוות שיסייע לשלטונות אוקראינה להעמיד לדין פשעי מלחמה שבוצעו במהלך הפלישה הרוסית, בראשות צייד נאצי נודע, אלי רוזנבאום. גרלנד, אמר כי צוות האחריות לפשעי מלחמה ינוהל על ידי אלי רוזנבאום, בן 36 ממשרד המשפטים, שהוביל בעבר את מאמצי ארה"ב לזהות ולגרש פושעי מלחמה נאצים.

רוזנבאום, שנחשב כצייד הנאצים הטוב ביותר של משרד המשפטים, היה ראש משרד החקירות המיוחדות של המחלקה והיה מעורב בלמעלה מ-100 מקרים של שלילת אזרחות או גירוש נאצים לכאורה, כך לפי ה-CNN. הוא שימש גם כמנהל אסטרטגיה ומדיניות לאכיפת זכויות אדם במחלקה. גרלנד אמר כי נסיעתו לאוקראינה הייתה מפגן תמיכה והתחייב כי פושעי מלחמה לא יוכלו להסתתר ממעשיהם.

"אני כאן כדי להביע את תמיכתה הבלתי מעורערת של ארצות הברית בתושבי אוקראינה בעיצומה של הפלישה הרוסית הבלתי מעוררת והבלתי צודקת", אמר גרלנד לכתבים לאחר שפגש את התובעת הכללית של אוקראינה אירינה ונדיקטובה בגבול פולין-אוקראינה.

"אמריקה - והעולם - ראו את התמונות הנוראיות הרבות וקראו את התיאורים קורעי הלב של אכזריות ומוות שנבעו מהפלישה הלא צודקת של רוסיה לאוקראינה", אמר גרלנד בהצהרה. "אין מקום מסתור לפושעי מלחמה. משרד המשפטים האמריקני יפעל בכל דרך של אחריות למי שמבצע פשעי מלחמה ומעשי זוועה אחרים באוקראינה", אמר.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום