החיסון המיועד נגד האומקירון נוסה בהצלחה

חברת מודרנה מעדכנת כי החיסון שפותח במיוחד נגד האומיקרון נוסה בהצלחה וצפוי להגיע לישראל באוגוסט הקרוב • קופות החולים דורשות ממשרד הבריאות תקציב נוסף להיערכות לגל התחלואה השישי • הירידה במקדם ההדבקה נמשכת

קובי עוזיאלי | בריאות 23.6.2022 | 07:31

חיסון שלישי | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חברת מודרנה מדווחת כי הנוסחה החדשה של החיסון שפיתחה נגד נגיף הקורונה הביאה לתגובה חזקה של המערכת החיסונית נגד תת-וריאנטים של האומיקרון. כך דווח ב'כאן 11'. חודש לאחר קבלת החיסון המשופר, נצפתה עלייה של ממש בחיסוניות, בלי תלות בתחלואה קודמת בקורונה. משלוח ראשון של החיסון צפוי בחודש אוגוסט, לפני קבלת אישור מה-FDA וממנהל התרופות האירופי למתן מנת דחף.

עוד דווח כי ממודלים של משרד הבריאות על גל התחלואה ב-BA.5, עולה כי הווריאנט אכן מדבק יותר ועמיד יותר בפני החיסון. אבל, ההערכה שגובה הגל יהיה נמוך יותר מזה של האומיקרון המקורי בינואר. יחד עם זאת, בימים האחרונים נמצאו יותר מ-10 אלף מאומתים מדי יום והתחלואה צפויה עוד לעלות בימים הקרובים.

ביום שלישי התקיימה ישיבה של מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש עם מנכ"לי קופות החולים לאור העלייה בתחלואה, ובה הם התבקשו להרחיב את ההיערכות לגל השישי. מנכ"לי קופות החולים דרשו ממשרד הבריאות תקציבים נוספים על מנת לשם כך. נתונים שפרסם אמש משרד הבריאות מעלים כי מספרם של החולים שמצבם קשה ממשיך לעלות ועומד כעת על 201, 41 מהם מונשמים. שיעור ההידבקות - 35%. עם זאת מקדם ההדבקה במגמת ירידה ועומד כעת על 1.28.

ממונה הקורונה, פרופסור סלמן זרקא, אמר כי אנו נמצאים בתוך גל שישי, שמייצר תחלואה קשה בעיקר בקרב אוכלוסיה בסיכון ואנשים מעל גיל 60, שהם עיקר המאושפזים בבתי החולים. בתדרוך של משרד הבריאות אמר זרקא כי הגל הנוכחי מיוחס ל-BA5 והוא נמצא כבר ביותר מ-50% מהריצופים הגנטיים.

הוא שב ואמר כי לא נבחנות הגבלות או סגרים וכי אין המלצה מקצועית לפעולות כאלה בגל הנוכחי. "נוכל להמשיך באורח החיים שלנו כולל לתכנן חופשה בחו"ל או בארץ, כל אלה אפשריים ואין לנו מדיניות שהולכת לפגוע בהם. אבל חובתנו - להיזהר - גם בארץ ובמדינות שנות בעולם כדי לעבור את הגל הזה בשלום".

לגבי מאפייני הווריאנט BA5, אמר ממונה הקורונה זרקא: "אנחנו לומדים מהפורטוגלים שהזן מדבק יותר ועוקף את החיסון בכל מה שקשור למניעת הדבקה. ההנחה שלנו היא שגל BA5 יהיה יותר נמוך מגל האומיקרון שהיה בינואר. אני עדיין נזהר כי מדובר במודל". עוד אמר כי הוא מניח שהיענות הורים לחיסון ילדים מתחת לגיל חמש לא תהיה גבוהה ועם זאת הדגיש: "שמח ככל שהחיסון יאושר בישראל, כך שתהיה להורים לילדים קטנים אפשרות להגן עליהם".

משרד הבריאות עדכן אתמול כאמור על ירידה נוספת במקדם ההדבקה, שעומד על 1.28. ביום שלישי אובחנו 10,785 נדבקים חדשים בקורונה ביממה, שיעור הבדיקות החיוביות - 35%. מספר החולים שמצבים קשה ירד ביממה האחרונה ל-190. 

ב'כאן 11' דווח כי בנמל התעופה בן גוריון נמצאו ביום שלישי בקרב החוזרים מחו"ל 926 מאומתים לקורונה ביום אחד, מתוכם 118 שנחתו מיוון. אחוז המאומתים הגבוה ביותר בשבוע האחרון הוא ממרוקו, משם הגיעו 100 חיוביים מתוך 1,365 נוסעים, שמהווים יותר מ-7% מסך הנוחתים. פורטוגל נמצאת במקום השני עם 84 מאומתים מתוך 1,222 חוזרים - 6.87% מסך הנכנסים מהמדינה. בקרב הנוחתים מספרד נמצאו 336 מאומתים מתוך 5,768 שמהווים 6% מכלל הנוחתים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום