על השוטרים נאסר לרדוף אחרי אנשים שבורחים ברגל

משטרת שיקגו חשפה מדיניות חדשה האוסרת על השוטרים שלה לרדוף אחרי אנשים שבוחרים ברגל רק בגלל שהם בורחים, או אם ביצעו עבירות קלות. המדיניות, שהוצגה מעודדת גם שוטרים "לשקול חלופות" לרדוף אחרי מישהו ש"חמוש לכאורה בנשק חם"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 23.6.2022 | 08:21

שוטרים בשיקגו: אילוסטרציה | צילום: משטרת שיקגו

על פי המדיניות החדשה של משטרת שיקגו, שוטרים רשאים לרדוף אחר בן אדם, אם הם מאמינים שהוא מבצע או עומד לבצע עבירה פלילית, או עבירת תנועה חמורה שעלולה לסכן אחרים, כגון נהיגה בשכרות או מרוצי רחוב. אך המדיניות החדשה מבהירה שחלפו הימים של שוטרים רודפים אחר אנשים רק בגלל שמישהו מנסה להתרחק מהם.

האיסור על מרדף רגלי צפוי להיכנס לתוקף עד סוף הקיץ, לאחר ש-11,900 שוטרים במדים בעיר יקבלו הכשרה. המדיניות החדשה מגיעה לאחר ששני מרדפים הסתיימו כששוטרים ירו למוות באדם טולדו בן ה-13 ובאנטוני אלוורז בן ה-22 בשני מקרים נפרדים במרץ שנה שעברה.

ראש העיר לורי לייטפוט דרש מהמשטרה ליצור מדיניות ביניים לאחר הירי במרץ 2021 והתובע העליון של המחוז מתח ביקורת קשה על המשטרה על המרדף של אלווארז. הוא אמר שהוא מצפה שהכללים החדשים יהפכו את השוטרים והציבור לבטוחים יותר, כפי שקרה בערים אחרות שאימצו מדיניות דומה.

בהחלטה נאמר כי אם שוטרים מבינים שהם לא יודעים בדיוק היכן הם נמצאים, מה שהופך למצב כאוטי שבו הם רצים בסמטאות ובין בתים, עליהם לעצור. ואם הם מוצאים את עצמם לא מסוגלים לתקשר עם שוטרים אחרים, בגלל שהם הפילו את מכשירי הקשר שלהם או מסיבה אחרת, הם חייבים להפסיק את המרדף. ערים גדולות אחרות, כמו בולטימור, פילדלפיה ופורטלנד, אורגון, כבר יישמו מדיניות של איסור רדיפה רגלית דומה.

לפני חמש שנים פרסם משרד המשפטים האמריקני דו"ח חריף שאומר שיותר מדי מרדפי משטרה בעיר היו מיותרים או שהסתיימו בשוטרים שירו ​​באנשים שהם לא היו צריכים לירות בהם. ולפני שלוש שנים, שופט חתם על צו שכלל דרישה לאמץ מדיניות של הפסקת רדיפה רגלית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום