אינפלציה של מחירי המזון באיראן: זינוק במעל 80 אחוזים

האינפלציה זינקה באיראן בחודשים מאי-יוני כשהממשלה הסירה את הסובסידיות למוצרים חיוניים, מחירי המזון זינקו ביותר מ-82%. הכלכלה האיראנית נשלטת במישרין או בעקיפין על ידי המדינה, מה שמוביל לנפוטיזם, העדפה פוליטית ושחיתות

יענקי פרבר | חדשות בעולם 23.6.2022 | 09:59

אילוסטרציה | צילום: pixabay

שיעור האינפלציה שדווח על ידי המרכז הסטטיסטי של איראן התייחס לחישוב עליית המחירים, בהשוואה לחודש הנוכחי שהסתיים ב-20 ביוני, לאותו חודש ב-2021. בהתבסס על נתונים שפרסם המרכז אתמול, האינפלציה עלתה במעל 80 אחוז בעוד שמוצרים שאינם מזון עלו ב-36.8% בהשוואה לחודש המקביל ב-2021.

בתחילת מאי, הממשלה החליטה להפסיק את סובסידיות המזון שקיים משנת 2018, שלכאורה נוצלו לרעה על ידי פקידים מושחתים ואנשי עסקים כדי להפנות דולרים שסיפקו הממשלה, עבור יבוא לא חיוני.

כאשר הריאל האיראני החל לצנוח בתחילת 2018, הממשלה החליטה למכור דולרים בזול, בשביל ייבוא ​​סחורות חיוניות, כגון חיטה, מזון לבעלי חיים, תרופות ועוד מגוון פריטים. אך פקידים מושחתים השתמשו בדולרים הזולים לקנות מוצרים לא חיוניים, ומכרו אותם במחיר רגיל.

שמן בישול זינק ב-200 אחוז בחודש אחד וב-250 אחוז בהשוואה לחודש המקביל ב-2021. הלחם והדגנים זינקו ב-93.8 אחוזים בשנה אחת ובכמעט 20 אחוז בהשוואה לתקופה של 30 הימים הקודמים. מחירי החלב זינקו ב-47 אחוזים בחודש אחד וב-111 אחוזים בשנה אחת. כ-80% מהכלכלה נשלטת במישרין או בעקיפין על ידי המדינה, מה שמוביל לנפוטיזם, העדפה פוליטית ושחיתות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום