לא נעים: המשרד להגנת הסביבה קבע: זה החוף המלוכלך ביותר

מדד חוף נקי של המשרד להגנת הסביבה מצביע על 80.3% מהחופים הפתוחים שנמדדו ודורגו כנקיים עד נקיים מאוד | לצד הרשויות החופיות הנקיות ביותר, פרסם המשרד להגנת הסביבה את החופים שקיבלו ציון מלוכלך 

יוסי ריינר | חדשות בארץ 23.6.2022 | 12:42

חוף ים. אילוסטרציה | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

נתוני מדד "חוף נקי" למחצית הראשונה של חודש יוני מראים, כי 80.3% מהחופים הפתוחים (הלא מוכרזים) שנמדדו, דורגו כנקיים עד נקיים מאוד - עלייה קלה לעומת 78.4% במדד הקודם. בתקופה המקבילה בשנה שעברה נמצאו 77% מהחופים נקיים עד נקיים מאוד.

הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ציון ממוצע נקי מאוד) הן: רשות הטבע והגנים, עכו, טירת הכרמל, נתניה, בת ים, תל אביב-יפו, אשדוד. 

רשות חופית בעלת ציון ממוצע מלוכלך היא מועצה אזורית חוף אשקלון.

תהליך הדיגום: מתוך סקרים שנערכו בשטח ועל סמך מידע מוקדם עלה כי המרכיב העיקרי של פסולת בחוף הוא פלסטיק שהוא עד 90% מסך כל הפסולת בחופים. לפיכך הוחלט כי הפלסטיק יכול לשמש סמן טוב למידת הניקיון של החוף. 

בתהליך הדיגום נספרים כל פריטי הפלסטיק הפזורים ביחידת שטח חוף נתון, החל מגודל של פקק של בקבוק ומעלה. כיוון שהפסולת אינה מפוזרת בצורה אחידה לאורך החוף, נבחרות נקודות דיגום אקראיות בכל חוף שנבדק.

מדד חוף נקי מתבצע אחת לשבועיים בכל חודשי השנה. בקיץ 2015 הוחלט להוסיף ולספור במסגרת המדד גם את בדלי הסיגריות שהם פריט פסולת נפוץ ומזהם מאוד בחופי הארץ.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום