הפרשן הבכיר: כל פעם שלג'ונסון יש בעיה, הוא מתקשר לזלנסקי

"מחקר" בגרדיאן מצא כי כל פעם שראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון נמצא בצרה, הוא פונה למישהו שנמצא בצרה עמוקה עוד יותר מזו שלו. כך הוא פונה לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שמתמודד מול מכונת המלחמה הרוסית, ושני המנהיגים בוכים אחד על הכתף של השני

יענקי פרבר | חדשות בעולם 21.6.2022 | 17:03

בוריס ג'ונסון נפגש עם וולודימיר זלנסקי | צילום: דוברות ממשלת בריטניה

ביום רביעי שעבר סבל ראש הממשלה מעזיבתו של יועץ האתיקה שלו, לורד גיידט. ג'ונסון עמד בפני פגישה קריטית עם חברי פרלמנט בצפון לפני הבחירות המקומיות בווייקפילד. נוכחותו הייתה חיונית יותר כדי להגביר את המורל ולשכנע קולות מתלבטים. אולם זמן לא רב לאחר הצהרת גיידט, ג'ונסון ביטל את כרטיסו לצפון, לטובת טיסה ברחבי אירופה עמוק לתוך שטח אוקראינה. הוא נזקק באופן ברור ונואש לחיבוק המנחם של חברו הנשיא זלנסקי. כך בטור שכותב סיימון ג'נקינס פרשן פוליטי ב'גארדיאן'.

מחקר של עיתון ה'גארדיאן' שנוטה לצד השמאלי של המפה הפוליטית, גילה כי הפגישות והשיחות הפתאומיות האלה עם זלנסקי תאמו בדיוק את רגעי המבוכה של ג'ונסון. ב-6 ביוני הודיע ​​סר גרהם בריידי שחברי פרלמנט מוכנים להצביע על הנהגת המפלגה שלהם (ג'ונסון שרד את ההצבעה). תוך שלוש שעות ג'ונסון היה בטלפון עם זלנסקי. חודש קודם לכן, ב-5 במאי, יום הבחירות המקומיות עם תוצאות קשות, חיפש ג'ונסון נחמה מאותו מקור. ב-30 באפריל היו חדשות הרות אסון על התפטרותו של חבר הפרלמנט ניל פאריש, ג'ונסון התקשר לקייב.

ב-23 באפריל התפרסמה ידיעה כי המשטרה מנפיקה קנסות על מסיבה שהתקיימה ברחוב דאונינג 10 בזמן שהיו הגבלות, ג'ונסון התקשר לקייב. ב-16 באפריל, כשהאו"ם הגיב על תוכנית לגרש רואנדים מבריטניה לרואנדה, התקשר ג'ונסון לקייב. ב-12 באפריל ג'ונסון נקנס על ידי משטרת המטרופולין של לונדון בגין השתתפות במסיבה בזמן הקורונה, הוא התקשר לקייב.

"האם זה באמת היה כדי לדון באסטרטגיה בדונבאס? אין ספק שזו הייתה רק כתף מפורסמת לבכות עליה וכותרת חדשות טובות" כותב הפרשן הבכיר. "
כמובן שכל השיחות הללו עשויות להיות צירוף מקרים טהור. כל המנהיגים זקוקים לעצה ולנחמה, ומוצאים אותם לעתים קרובות במקומות מוזרים".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום