החסיד מבעלזא שחשף את המספר לעיני רבבות נפטר

רבי אליעזר אסטרייכר ז"ל, חסיד בעלזא שחווה את אימי השואה, היה מנצח ב'תזמורת' עם הכלים המיוחדים בשמחות החסידות בחצר בעלזא, והיה מציג לעין כל את המספר החקוק על זרועו לעיני רבבות חסידים נפטר בארה"ב

ברוך דיין האמת 12.4.2020 | 19:54

ר' אליעזר אסטרייכר ז"ל עם המספר על ידו צילום: אנשיל בעק

ברוך דיין האמת: מארה"ב הגיעה הידיעה על פטירת החסיד הישיש מחשובי זקני בעלזא מדור הישן ר' אליעזר אסטרייכר ז"ל איש כביר ורב פולים במשך שנים בתולדות חסידי בעלזא בארה"ב וחסיד נאמן למורו ורבו האדמו"ר מבעלזא שליט"א ששימח את הרבי בכל החתונות לבית בעלזא כמנצח בכלים המיוחדים. 

רבי אליעזר ז"ל נחלש בתקופה האחרונה אך נגיף הקוורנה הכריע אותו והוא השיב את נשמתו ליוצרה בגיל 93 למגינת לב. 

רבי אליעזר אסטרייכר מברוקלין, היה יהודי ניצול שואה, שעוד חווה את מסע ההימלטות של פמליית האדמו"ר מהר"א זצ"ל מהעיירה בעלזא בליל שמחת תורה ת"ש, בעיצומן של ההקפות. הוא היה מגיע במיוחד מארה"ב, לקחת חלק בשמחות בית בעלזא שמחת נישואי צאצאיו של הרבי.

רגעים נדירים היו שבהם פיזז וכרכר בכל עוז, יחד עם עמיתיו ה'נגנים', וחשף רבי אליעזר ברגע של התרוממות הרוח, את זרועו לעיני הקהל, והראה את המספר a15759 שחרטו הקלגסים הנאצים על זרועו במחנות העבודה. דמעות בצבצו בעיניהם של אלפי החסידים. מאוחר יותר, הסביר הישיש המרקד את הצעד, כשהוא אפוף התרגשות:

"עברתי את השואה האיומה, הייתי עד לכורת שעלה על חצר בעלזא המפוארת בגליציה, זכיתי ונותרתי בחיים וצלחתי את משוכות הגיהינום הנאצי. הייתי עד לתקומתה המחודשת והמפוארת של החסידות, למן המהר"א זצ"ל ועד לימינו - תחת הנהגת האדמו"ר שיבלחט"א. סגירת מעגל זו, היא אחד המעמדים המרגשים ביותר שחוויתי".

השאיר דור חסידים ואנשי מעשה.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום