למרות התחייבות רוה"מ: הקרן להלוואות עדיין מקרטעת

למרות התחייבותו של ראש הממשלה נתניהו לסייע לעסקים שנפגעו בעקבות משבר הקורונה, הקרן להלוואות טיפלה רק במעט מהדרישות שהגיעו אליה. הוגשו 48 אלף בקשות, טופלו רק 14.5 אלף מתוכן

כלכלי 3.5.2020 | 16:36

נתי שוחט, פלאש 90

עם פרוץ מגיפת הקורונה בישראל, התחייב ראש הממשלה נתניהו כי יפעל לסייע לעסקים שנפגעו. בהוראת רה"מ הובאה לאישור הממשלה תכנית סיוע כלכלית של 80 מיליארד שקל – אולם נראה שרוב הכסף לא מגיע למי שצריך אותו באמת. החל מיום שלישי הקרוב ישונו חלק מהפרמטרים לקבלת המענקים.

למרות עשרות אלפי בקשות שהוגשו לקרן הלוואות, רק חלק קטן מתוכן טופלו. על פי הנתונים המעודכנים, לקרן ההלוואות לעסקים הוגשו 48 אלף בקשות בסך כולל של 31 מיליארד שקלים. אלא שמתוכן טופלו רק 14.5 אלף בקשות ואושרו מענקים בסך 4.6 מיליארד שקלים בלבד.

מתברר מתלונות שעולות בימים האחרונים שהעסקים הקטנים שהכי זקוקים להלוואות האלה לא מקבלים אישור, והעסקים הגדולים המבוססים יותר שלבנקים יותר קל לתת כסף מקבלים בשלב הזה הלוואות.

ברשות המסים עושים את המאמץ לשנות ולשפר את השירות והבשורה שהם מביאים הוא שמיום שלישי הקרוב הם מסירים את הדרישה השנויה במחלוקת של כמה בן הזוג מרוויח. החל מיום שלישי אפשר להגיש את הבקשה ולקבל את המענק המעודכן, ברשות המיסים ובאוצר מתחייבים להעביר את הכסף

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום