הרב שלמה אבינר במאמר חריף נגד בנט: "גנב"

כחודשיים לאחר השבעת הממשלה, הרב שלמה אבינר, מבכירי רבני הזרם החרד"לי בציונות הדתית, פרסם מאמר שמתפרסם לראשונה ב'בחדרי' - בו הוא תוקף קשות את בנט, וקורא לפעול להפלת הממשלה | הרב המשיל לסכסוך בין אבשלום לדוד המלך: "אבשלום היה אפס לעומת דוד, ובכל זאת הצליח לגנוב את לב העם"

יאיר כלפה | פוליטי 3.8.2021 | 22:28

הרב אבינר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך הביקורות הרבות על הממשלה החדשה, הערב (שלישי) הרב שלמה אבינר, נשיא ישיבת 'עטרת ירושלים' ומבכירי רבני הזרם החרד"לי במגזר הדתי-לאומי, תקף את בנט וקרא להפיל את ממשלתו.

במאמר, שמתפרסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', תקף הרב אבינר את ראש הממשלה, וכינה אותו "גנב". בנוסף, קרא לפעול בדרך חוקית להשבת "הגזלה". הוא המשיל את המצב הנוכחי לתקופה של אבשלום ודוד המלך.

"אבשלום היה אפס לעומת דוד המלך, ובכל זאת הוא הצליח לגנוב את לב העם", פתח הרב במשל. "יש שיטות ישנות לשם כך, שכבר הכירו הסופיסטים היוונים. כמו שאפשר לגנוב כסף, אפשר לגנוב לב. ב"ה, המלכות חזרה לדוד, אך בינתיים שילמנו על כך מחיר יקר".

הוא המשיך: "גם ממשלתנו העכשווית גנבה את לב העם. היא מייצגת מיעוט קטן בעם (בצירוף ערבים). וזאת למה? כי העם היושב בציון הוא דתי, הוא יהודי, הוא ציוני – כל אחד כפי עניינו וכפי דרגתו, פחות או יותר".

"הוא מבקר בכותל ורואה שם את המגוון העצום של יהודים, מכל סוג ומכל זן, וכולם אומרים: זה הכותל, הכותל המסורתי, הכותל בן אלפיים ויותר, הוא שלנו. מסתופפים ומרגישים בבית", הוסיף.

"עמנו היקר היושב בציון, לא רוצה שיהרסו לו את הכשרות, הוא לא אוהב את הפלפולים ואת הפילוגים, הוא רוצה כשר ותו לא", טען נשיא ישיבת 'עטרת ירושלים', "הוא מעונין ברבנות הראשית. הוא יחליט מה לשמוע ומה לא, אך אינו רוצה אנדלומוסיה שכל איש הישר בעיניו יעשה".

הרב הוסיף: "השבת חביבה לו, שבת אמיתית, שבת של תמיד, ולא מעוניין שיפרצו את גדריה. ומעל הכל, הוא רוצה גיור אמיתי. כל זה מסתכם במילה אחת: מדינה יהודית! לכן אנו בטוחים שממשלה זו, ששוחה נגד הזרם, תיעלם, ותפנה מקומה, לממשלה יותר יהודית, יותר ציונית".

"אבל אין זאת אומרת, שמותר לנו לשבת בחיבוק ידיים, ולחכות שדברים יבואו מעצמם. עלינו לפעול, כמובן באופן, חוקי, מוסרי, יהודי, כדי שהגנב יחזיר לנו את הגזלה. רב כח לנו, ומעל הכל, כוחנו הוא בפינו", סיכם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום